بازی با مثلث‌ها در مرکز اجتماعی ایتالیا

گروهی از معماران اهل ایتالیا از طراحی منحصربه‌فرد یک مرکز اجتماعی-فرهنگی در قلب جنگل‌های کشور رونمایی کردند و آن را سازه‌ای برای رفع نیازهای تمام کاربران دانستند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، معماران شرکت معماری Noa در بولتسانو، شهری در شمال ایتالیا در میان رشته‌کوه‌های آلپ، با این استدلال که دسترسی به یک مرکز فرهنگی-اجتماعی به طراحی سازه‌ای با این هدف پرداخته‌اند و در نظر دارند از آن الگویی برای ساخت سازه‌های مشابه در سراسر جهان به وجود بیاورند. بخش‌های مختلف این سازه به صورت پیش‌ساخته به یکی از جنگل‌های اطراف رشته‌کوه‌های آلپ انتقال داده می‌شود تا برای ساخت مرکز، بیشترین سازگاری را با نیازهای کاربران داشته باشد.

مرکز اجتماعی-فرهنگی بولتسانو از مثلث‌هایی با اندازه‌های متفاوت با یکدیگر اما متصل‌به‌هم احداث خواهد شد که قرار است بزرگ‌ترین مثلث آن به عنوان سالن تئاتر مورد استفاده قرار گیرد تا بیشترین تعداد بازدیدکننده را در خود جا دهد. در واقع، اندازه هر مثلث متناسب با فضایی با کاربری ویژه طراحی شده است که به دنبال آن، تمام نیازهای کاربران از هر بخش فراهم خواهد آمد.

بازی با مثلث‌ها در مرکز اجتماعی ایتالیا

معماران شرکت Noa در نظر دارند به طور کامل از مواد طبیعی برای احداث مرکز فرهنگی-اجتماعی بولتسانو بهره بگیرند تا بیشترین هماهنگی را بین آن و محیط اطراف به‌وجود بیاورند، ضمن این‌که ایجاد یک سازه پایدار با کمترین لطمه به محیط زیست در رأس اهداف آن‌ها قرار دارد.

سقف مثلث‌های به هم‌چسبیده را پنل‌های خورشیدی فرا خواهد گرفت که این قابلیت امکان تأمین صددرصدی نیروی مورد نیاز کاربران و سازه‌ها را فراهم می‌آورد و از این طریق به کاهش انتشار گازهای آلاینده ناشی از آن کمک می‌کند.

ایجاد یک فضای بازی برای کودکان نیز بخشی از طراحی مرکز جدید بولتسانو به‌شمار می‌رود که به دنبال آن، والدین می‌توانند در کنار فرزاندان خود از خدمات این سازه بهره‌مند شوند. درها و پنجره‌های مرکز اجتماعی-فرهنگی شهر به پیروی از طراحی غیرفعال در جهت‌های مختلف باز خواهد شد که این امر به سهم خود امکان تماشای زاویه‌های مختلف فضای طبیعی بیرون را برای کاربران فراهم می‌آورد و مهم‌تر این‌که به خنک‌سازی طبیعی محیط داخلی کمک می‌کند و از این طریق، نیاز به مصرف انرژی را کاهش می‌دهد.

معماران Noa در نظر دارند یک ریزاقلیم طبیعی با درختان بیشمار در اطراف سازه به وجود بیاورند تا خنک‌سازی هرچه بیشتر را برای بخش‌های مختلف آن به ارمغان بیاورند و از این طریق نیز بر پایداری مرکز بیفزایند.

بازی با مثلث‌ها در مرکز اجتماعی ایتالیا

کد خبر 634777

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.