برنامه جایگزین باشگاه پی‌اس‌جی برای خرید ورزشگاه

باشگاه پاری سن‌ژرمن در نظر دارد یک ورزشگاه برای خود خریداری و بازسازی کند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، به نقل از ای‌اس‌پی‌ان، باشگاه پاری سن‌ژرمن پس از ناکامی در خرید استادیوم پارک دو پرنس، به‌دنبال سرمایه‌گذاری ۵۰۰ میلیون یورویی برای در اختیار گرفتن مالکیت یک ورزشگاه جدید است.

گزارش شده است که سران باشگاه پی‌اس‌جی، استاد دو فرانس را به‌عنوان جایگزین پارک دو پرنس در نظر گرفته‌اند. گروه سرمایه‌گذاری ورزشی قطر (QSI) به‌عنوان مالک پی‌اس‌جی تاکنون ۸۵ میلیون یورو برای بازسازی استادیوم پارک دو پرنس هزینه کرده است. با این حال، شهردار پاریس آن هیدالگو، به‌تازگی اعلام کرد که این استادیوم یک نماد مهم برای شهر پاریس است و قابلیت فروش آن وجود ندارد. او افزود که QSI نمی‌تواند به هر قیمتی مالک آن شود.

وی در این زمینه گفت: این استادیوم از سال ۱۹۷۴ ورزشگاه خانگی باشگاه پاریس بوده و صحبت‌های هیدالگو برای ما تعجب‌آور است. ما موضع بسیار روشنی داریم. پارک دو پرنس فروشی نیست و هرگز فروخته نخواهد شد. تصمیم ما قطعی است. زیرا این استادیوم یک میراث استثنایی برای پاریسی‌هاست.

پی‌اس‌جی در این زمینه بیانیه‌ای منتشر کرده است. با وجود عدم تمایل به فروش، هیدالگو مشتاق همکاری با باشگاه برای بازسازی استادیوم است.

البته سران باشگاه اعلام کرده‌اند که در حال حاضر توجه خود را به گزینه‌های جایگزین معطوف کرده‌اند و بودجه‌ای ۵۰۰ میلیون یورویی برای بازسازی استادیوم خانگی جدید خود در نظر گرفته‌اند. سخنگوی باشگاه پاری سن‌ژرمن گفت: باعث تعجب و مایوس‌کننده است که می‌شنویم شهردار پاریس در حال اتخاذ موضعی است که عملا پاری سن‌ژرمن، هواداران و جوامع ما را از پارک دو پرنس دور می‌کند. مایه تاسف است که شهردار اکنون به‌طور ناگهانی ما را از خرید استادیومی که برای مدت طولانی در آن حضور داشتیم منع می‌کند تا به‌دنبال گزینه‌های جایگزین باشیم.

پاری سن‌ژرمن در حال بررسی استاد دو فرانس به‌عنوان یک گزینه است. ورزشگاه استاد دو فرانس با گنجایش نزدیک به ۸۱ هزار نفر یکی از بزرگ‌ترین استادیوم‌های شهر پاریس است. این ورزشگاه در حال حاضر میزبان بازی‌های تیم ملی فرانسه است. این استادیوم که در سنت دنیس در شمال پاریس قرار دارد، به دولت متعلق است و امکان فروش آن نیز وجود دارد.

کد خبر 634766

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.