تهران را به مسیر توسعه برمی‌گردانیم

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر تهران گفت: برنامه چهارم توسعه براساس واقعیت‌ها تنظیم شد و تلاش می‌کنیم شهر را به مسیر توسعه برگردانیم.

به گزارش خبرنگار ایمنا، محمد آخوندی امروز _چهارشنبه بیست‌وهشتم دی_ در نشست خبری برنامه چهارم تحول و پیشرفت شهری تهران اظهار کرد: بر اساس ماده ۱۹ قانون نوسازی و عمران، شهرداری مکلف است برنامه‌های پنج ساله را تدوین کند و به تصویب شورای اسلامی شهر برساند.

وی ادامه داد: به استناد نامه جدیدی که سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های وزارت کشور در سال ۱۴۰۱ ارسال کرد، شوراها ملزم هستند که برنامه‌های توسعه را چهارساله تدوین کنند تا در همان بازه زمانی که خودشان مدیریت شهر را برعهده دارند، برنامه تدوین و اجرایی شود.

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر تهران گفت: یکی دیگر از اهداف این رویکرد پاسخگو بودن هر دوره مدیریتی نسبت به برنامه بوده است، بنابراین برنامه چهارم تحول و پیشرفت شهری تهران با همین رویکرد آماده شد.

وی با بیان اینکه تدوین برنامه چهارم با تلاش همکاران خدوم شهرداری تهران آماده شده است، افزود: جلسات کارشناسی، کارگروه‌ها و کمیته‌هایی در این خصوص تشکیل شد و در این راه همکاران ما در شهرداری و افرادی که در این حوزه تجربه داشتند، به ایفای نقش پرداختند.

عضو شورای اسلامی شهر تهران تصریح کرد: در تدوین این طرح بدون برون‌سپاری، از ظرفیت‌های داخلی به درستی بهره‌گیری شد و پس از پنج تا شش ماه کار کارشناسی در شهرداری و آماده‌شدن نسخه اولیه برنامه طی ۶۰ تا ۷۰ روز گذشته، همکاران ما در شورا به‌ویژه کارشناسان کمیسیون‌ها بررسی‌های لازم را انجام دادند و نتیجه آن به کمیسیون تلفیق ارائه شد، چهار جلسه نیز در کمیسیون تلفیق برگزار و پس از اعمال تغییرات لازم برنامه به صحن شورا ارائه شد و در نهایت نمایندگان مردم آن را تصویب کردند.

وی گفت: تلاش ما بر این بود که با توجه به منابع مشخص و محدودی که در شهرداری تهران وجود دارد، برنامه به شکلی عملیاتی تنظیم شود؛ مسیر توسعه شهر تهران در چند سال گذشته به دلایل مختلف متوقف شد و امروز دوباره می‌خواهیم به همان سرعت قبلی برگردیم اما این موضوع بسیار سخت و زمان‌بر است اما با تمام وجود تلاش خواهیم کرد تا بتوانیم برنامه را محقق کنیم.

کد خبر 634757

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.