به دنبال توانمندسازی بانوان اصفهان هستیم/ برگزاری ۱۲۸ رویداد فرهنگی به مناسبت روز مادر

آئین تجلیل از ۱۰۰ نفر از بانوان فرهیخته و توانمند منطقه دو شهرداری اصفهان در قالب برنامه «یاس مطهر» برگزار شد.

به گزارش ایمنا، فرزانه کلاهدوزان، عضو هیئت رئیسه شورای اسلامی شهر اصفهان در آئین تجلیل از بانوان فرهیخته و توانمند منطقه دو شهرداری اصفهان در قالب برنامه «یاس مطهر» اظهار کرد: ایفای نقش مادری حضرت زهرا (س) در کنار نقش‌آفرینی در ابعاد مختلف سیاسی و اجتماعی قابل تأمل است و این نقش یکی از الگوهای مؤثر برای بانوان جامعه ما است.

وی با اشاره به دیدار مقام معظم رهبری با زنان و تأکیدات ایشان به نقش مؤثری که زنان می‌توانند در عرصه‌های مختلف ایفا کنند، ادامه داد: باید به نقش مؤثر زنان و اهمیت آن در جامعه توجه شود و با تبیین و معرفی مناسب این نقش‌ها در جامعه، از ظرفیت آنها در رفع بحران هویتی که امروز میان دختران نوجوان و جوان رخنه کرده است، استفاده کرد.

عضو هیئت‌رئیسه شورای اسلامی شهر اصفهان نشان دادن نقش زنان فرهیخته و موفقیت‌های آنها در جامعه و برگزاری چنین رویدادهایی را در بازسازی هویت از رفته مؤثر دانست و تاکید کرد: این برنامه‌ها و تقدیر از بانوان فرهیخته می‌تواند الگوسازی مناسبی برای دختران نوجوان و جوان امروز باشد، زیرا زنان در کنار ایفای نقش مادری، نقش اجتماعی خود را در کنار همه سختی‌ها و محدودیت‌ها به خوبی ایفا کرده‌اند و بسیار موفق بوده‌اند.

وی با تاکید بر اینکه زنان توانسته‌اند در کنار توجه به ارزش‌ها و فضائل، نقش‌های مختلف خود را مدیریت کنند، خاطرنشان کرد: زنان فرهیخته با تلاش خود فصل مشترک زندگی، خانواده و اجتماع را به خوبی طی کرده‌اند و این تلاش و نقش می‌تواند الگوی بسیار مناسبی برای احیای هویت زن موفق ایرانی باشد.

به دنبال توانمندسازی بانوان شهر هستیم

مجتبی شاهمرادی، معاون شهردار و رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان در این مراسم اظهار کرد: در کنار حمایت از معاونت فرهنگی مناطق برای برگزاری چنین رویدادهایی، در پی تقویت و پررنگ‌سازی جایگاه و نقش زنان در جامعه هستیم، براین اساس توانمند سازی بانوان شهر در عرصه مختلف اجتماعی و اقتصادی از اولویت‌های شهرداری است.

وی با اشاره به برگزاری آئین تجلیل از بانوان فرهیخته منطقه دو شهرداری در سال گذشته و تکرار این برنامه در سال جدید گفت: در قالب این برنامه از بانوان فرهیخته در عرصه‌های مختلف فرهنگی، ورزشی، هنری و بانوان ایثارگر تجلیل می‌شود که اتفاق بسیار مثبتی است.

معاون فرهنگی شهردار اصفهان با اشاره به برگزاری ۱۲۸ رویداد فرهنگی به مناسبت روز مادر در سطح شهر اصفهان گفت: برنامه طرح تخفیف «مهمان مامان» با استقبال بسیار خوبی روبه‌رو و تلاش شد تا مخاطب‌های مختلفی را به این برنامه‌ها جذب کنیم.

وی افزود: برنامه تقدیر از مادران معلول، برنامه‌هایی ویژه تقویت رابطه بین مادر و فرزند و برگزاری آئین تجلیل از بانوان فرهیخته از عمده برنامه‌های فرهنگی سطح شهر بوده است.

شاهمرادی اظهار امیدواری کرد: این برنامه‌ها به شناخت قابلیت‌های بیشتر زنان و مادران شهر کمک خواهد کرد و انگیزه‌ای برای نوجوانان و جوانان دختر خواهد شد، از این بابت که برخی زنان با توجه به همه محدودیت‌ها و سختی‌ها با تلاش خود توانسته‌اند به این سطح از موفقیت‌ها دست پیدا کنند.

وی با بیان اینکه برنامه‌ریزی در چند محور ویژه بانوان و زنان در حال انجام است، گفت: برای سال آینده ارتقای سطح زیرساخت‌ها و فعالیت‌های ویژه در باغ‌های بانوان، ترغیب جوانان و نوجوانان به شادی و احداث باشگاه اختصاصی برای دختران را در دستور کار داشته است و در حال برنامه‌ریزی برای این رویدادها هستیم.

معاون فرهنگی شهردار اصفهان با تاکید بر اینکه توانمندسازی و کارآفرینی اصلی‌ترین عرصه برای برنامه‌ریزی در حوزه امور زنان است، ادامه داد: یکی از اولویت‌های امروز آن است که دختران برای پذیرش نقش‌های آینده آماده‌تر از قبل باشند، دنیا تحولات ویژه‌ای را پشت سر می‌گذارد و باید برنامه‌ریزان و مدیران آینده توانمندتر باشند، به همین دلیل برنامه‌های خاصی در خانه جوان و مراکز تخصصی در حال برنامه‌ریزی و انجام است.

استفاده از ظرفیت بانوان فرهیخته منطقه برای ارتقای سطح زندگی

محمد صیرفی‌نژاد، مدیر منطقه دو شهرداری اصفهان به عنوان میزبان این آئین با بیان اینکه در سال گذشته اولین همایش با عنوان «یاس مطهر» ویژه تجلیل از بانوان فرهیخته برگزار شد، گفت: با توجه به استقبال خوبی که سال گذشته از این برنامه شد، بالغ بر ۱۰۰ نفر از بانوان فرهیخته به شهرداری معرفی شدند و امسال نیز دبیرخانه همایش با کمک معتمدان شهر، پایگاه‌های بسیج و مراکز فرهنگی، بانوان توانمند را برای تجلیل شناسایی کرد.

وی در ادامه افزود: در سال جاری نیز با همکاری بسیج و معتمدان ۲۰۰ نفر از بانوان فرهیخته در حوزه‌های علمی، فرهنگی، ورزشی، مادران بیش از دو شهید، همسران ایثارگر، برندگان المپیادهای علمی و فرهنگی و کارآفرینان برتر معرفی شدند.

مدیر منطقه دو شهرداری اصفهان تصریح کرد: با توجه به استقبال زیاد از این برنامه، انتخاب برای دبیرخانه همایش سخت شد، اما با همکاری پایگاه‌های فرهنگی، بسیج و فعالان عرصه اجتماعی، ۱۰۵ نفر از بانوان فرهیخته انتخاب و در این آئین از آنها تجلیل شد.

صیرفی‌نژاد هدف از برگزاری این برنامه را شناسایی بانوان توانمند منطقه و ارتباط مؤثر با آنها دانست و ادامه داد: امیدواریم بتوانیم از ظرفیت بانوان در برنامه‌های خود استفاده کنیم و نتیجه این همکاری ارائه خدمات بهتر و با کیفیت‌تر به شهروندان و بانوان فرهیخته و ارتقای سطح زندگی در منطقه دو باشد.

وی خاطرنشان کرد: ارتباط با فرهیختگان، سبب تقویت ارتباط بین مدیریت شهری و شهروندان می‌شود و نتیجه این تعاملات، ارائه خدمات بهتر به شهروندان در حوزه‌های مختلف می‌شود.

به گزارش ایمنا، در این مراسم از دو نفر از بانوان مطرح کشوری منطقه دو در حوزه اقتصاد و هنر تجلیل ویژه به عمل آمد.

کد خبر 634722

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.