تماشای لوور، ۱۰۰ روز بدون خواب و خوراک زمان می‌برد!

مدیریت موزه لوور که میزبان ۴۸۰ اثر هنری است، برای سهولت تردد و تماشای لذت‌بخش آثار هنری، تعداد بازدیدکنندگان را محدود کرده است تا بازدیدکنندگان آرامش بیشتری را تجربه کنند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، موزه لوور در پاریس تغییرات قابل‌توجهی را در سیاست بازدیدکنندگان خود با هدف ایجاد تجربه‌ای آرام‌تر و کم‌گردشگر برای علاقه‌مندان به هنر، اعلام کرده است.

تعداد بازدیدکنندگان مجاز به ۳۰ هزار نفر در روز محدود می‌شود. با توجه به اینکه اوج بازدید از موزه تا قبل از شیوع کووید -۱۹، حدود ۴۵ هزار نفر بود، تصمیم جدید نشان‌دهنده کاهش یک‌سومی بازدید از آن است.

علاوه بر این، برای اطمینان از تجربه بهتر بازدیدکنندگان، ساعت کاری موزه یک ساعت افزایش می‌یابد. به جای زمان معمول بسته شدن در ساعت ۱۸:۰۰، مسئولان موزه لوور ساعت ۱۹:۰۰ درها را می‌بندند تا افراد محلی بیشتری را که در طول روز مشغول تحصیل یا کار هستند، جذب کنند.

گردش در لوور، ۱۰۰ روز بدون خواب و خوراک زمان می‌برد!

تغییر دیگر اضافه شدن یک ورودی جدید خواهد بود تا صف‌های انتظار به معنای واقعی حذف شود. ورودی جدید در ضلع شرقی، روبه‌روی کلیسای سنت ژرمن اکسروآ خواهد بود. از طریق دروازه جدید، توجه به بخش‌های دیگر معطوف می‌شود که سه شاهکار بزرگ را در خود جای داده است؛ مونالیزا، ونوس میلو و تندیس پیروزی بالدار ساموتراس.

شرایط جدید لزوماً با سرعت به وجود نیامده است زیرا مدیریت لوور به رسانه‌ها توضیح داده که مدتی است بدون اینکه مردم متوجه آن شوند، چنین تغییراتی وجود داشته است. ظاهراً همه‌گیری کووید -۱۹ باعث شد که به طور طبیعی تعداد بازدیدکنندگان کاهش یابد و به کارکنان نشان داد که فضا بدون جمعیت زیاد چقدر لذت‌بخش‌تر است.

گردش در لوور، ۱۰۰ روز بدون خواب و خوراک زمان می‌برد!

مدیر جدید موزه لوور در این رابطه گفته است که موزه باید به شیوه‌ای جدید فعال باشد، چراکه در ساعات اوج بازدید تا حدودی شبیه حمل‎‌ونقل عمومی شلوغ می‌شود و بنابراین باید تلاش‌ها را برای افزایش کیفیت بازدید و لذت حضور در موزه و تحسین آثار هنری معطوف کرد.

تعداد آثار هنری موجود در موزه لوور حدود ۴۸۰ هزار عدد است که از این تعداد تنها حدود ۳۸ هزار مورد در معرض دید عموم قرار دارد. با این حال، تقریباً کاتالوگ کامل موزه در اینترنت بارگذاری شده و به صورت مجازی قابل مشاهده است.

گردش در لوور، ۱۰۰ روز بدون خواب و خوراک زمان می‌برد!

تخمین زده می‌شود که برای مشاهده کل مجموعه این موزه، ۱۰۰ روز بدون خواب یا خوراک نیاز است!.

کد خبر 634710

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • ۸ FR ۱۱:۵۷ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۸
    0 0
    عکس های این بخش را چقدر خوب میگذارید.