شوراهای شهر و روستا رقیب مدیران نیستند

رئیس شورای اسلامی استان چهارمحال‌وبختیاری با بیان اینکه شوراهای اسلامی شهر و روستا رقیب مدیران نیستند و در کنار آنها هستند، گفت: شوراها برای رفع مشکلات مردمی، مدیران را حمایت می‌کنند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، سیاوش سلیمانی امروز _چهارشنبه بیست‌وهشتم دی_ در جلسه‌ای با حضور استاندار چهارمحال‌وبختیاری اظهار کرد: در این دولت مردمی، استان ما به کارگاه عملیاتی تبدیل شده است و خدا را شاکریم که با همت مسئولان ارشد استان، شاهد تحولات عظیم بودیم.

وی افزود: در قرآن کریم، قانون اساسی و قوانین مصوب مجلس شورای اسلامی به صراحت به جایگاه و منزلت شوراها اشاره شده است اما این نهاد مردمی با جایگاه واقعی خود فاصله زیادی دارد و می‌طلبد دولت و مجلس مجاب شوند که با ایجاد سازوکارهای اجرایی مناسب شورا به یک نهاد قوی تبدیل شود.

رئیس شورای اسلامی استان چهارمحال‌وبختیاری با اشاره به اینکه شوراها در کنار مردم و مسئولان هستند، تصریح کرد: شوراهای روستایی و شهری ناظر بر امور اجرایی هر شهر و روستا از جمله پروژه‌های عمرانی و آسفالت هستند و از طرفی با مسئولان و از طرفی دیگر با مردم در ارتباط هستند و فی سبیل‌الله کار می‌کنند.

وی با بیان اینکه خدمت‌رسانی یک فریضه الهی است، گفت: شوراها با ایجاد هم‌افزایی در راستای آبادانی شهرها کمک می‌کنند و در کنار مسئولان تلاش می‌کنند تا برای نظام جمهوری اسلامی ایران امیدآفرینی و توطئه‌های مخالفان نظام را خنثی کنند.

سلیمانی افزود: شورای اسلامی استان چهارمحال‌وبختیاری در تلاش است نیازهای مردم را پیگیری کند و یکی از ظرفیت‌های شورای عالی استان‌ها ارائه طرح و لایحه به مجلس شورای اسلامی است، لذا با راهنمایی مدیران استان، شورای اسلامی استان موانع و خلأهای قانونی را در حوزه‌های مختلف و در راستای تسهیل امور سرمایه‌گذاران، رفع مشکل فقر و بیکاری به شورای عالی استان‌ها ارسال می‌کند.

وی گفت: شوراهای اسلامی شهر و روستا آمادگی کامل دارند برای ایجاد اشتغال، کاهش نرخ بیکاری و جذب بخش خصوصی فعالیت کنند.

ارتقای بعضی نقاط استان چهارمحال‌وبختیاری به بخش و شهرستان ضروری است

رئیس شورای اسلامی استان چهارمحال‌وبختیاری با اشاره به اینکه شوراهای اسلامی شهر و روستا رقیب مدیران نیستند و در کنار آنها هستند، افزود: شوراها برای رفع مشکلات مردمی، مدیران را حمایت می‌کنند، همان‌طور که در اتاق استاندار به روی شوراها باز است که امیدواریم همه مدیران استان نیز شوراها را به عنوان افراد حقوقی و نماینده مردم بپذیرند و با آن‌ها همکاری کنند.

وی تاکید کرد: جذب و اختصاص اعتبار جهت توسعه راه‌های ارتباطی و محورهای مواصلاتی استان، تکمیل تونل‌ها، احداث راه‌آهن، رفع مشکلات درمانی مردم، تکمیل بیمارستان‌ها و اختصاص تجهیزات به مراکز درمانی، تکمیل اماکن ورزشی، احداث چمن‌های مصنوعی، توسعه بخش کشاورزی و تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام در استان از ضروریات است.

سلیمانی در خصوص تکمیل بیمارستان‌ها خاطرنشان کرد: به عنوان مثال احداث پارکینگ برای بیمارستان‌های کاشانی و هاجر شهرکرد، راه‌اندازی سی.تی.‌اسکن بیمارستان اردل و اجرای طرح توسعه آن باید در دستور کار قرار گیرد.

رئیس شورای اسلامی استان چهارمحال‌وبختیاری با بیان اینکه توجه به موضوع تقسیمات کشوری و ارتقای بعضی نقاط استان به بخش و شهرستان ضروری است، تصریح کرد: برای بهبود وضعیت مردم، نقاطی که شرایط قانونی برای بخش و شهرستان شدن را دارند، انتظار می‌رود در روند کار آن‌ها تسریع شود.

وی به نمایندگی از جامعه شورایی استان چهارمحال‌وبختیاری اعلام آمادگی کرد که برای رفع تبعیض و توزیع عادلانه امکانات در مناطق مختلف شهری و روستایی استان در زمینه رفاهی، عمرانی، اقتصادی، فرهنگی، بهداشتی و آموزشی تمام شوراهای سطح استان با مدیران دستگاه‌های اجرایی همکاری خواهند داشت.

کد خبر 634709

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.