احداث خانه بهداشت از مطالبات مردم «بارده» است

نماینده شوراهای اسلامی شهرستان بن در شورای اسلامی استان چهارمحال‌وبختیاری گفت: احداث خانه بهداشت «بارده» از مطالبات مردم است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، محمود بهارلویی امروز _چهارشنبه بیست‌وهشتم دی_ در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: به‌منظور ساخت مهمانسرا برای مسافران و گردشگران منطقه و توسعه گردشگری و اشتغالزایی در شهر بن می‌طلبد راه و شهرسازی زمینی را به شهرداری بن واگذار کند.

وی تصریح کرد: انتظار می‌رود چند هکتار زمین واگذار شده در شهر یان‌چشمه از سوی منابع طبیعی و آبخیزداری استان به بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان جهت طرح نهضت ملی مسکن سریع‌تر تحویل داده شود تا مشکل مسکن مردم این شهر نیز برطرف شود.

نماینده شوراهای اسلامی شهرستان بن در شورای اسلامی استان چهارمحال‌وبختیاری با اشاره با بالا بودن آمار تردد خودروها در بلوار شهید دریاقلی سورانی یان‌چشمه به دلیل نبود کمربندی گفت: انتظار می‌رود جهت ترمیم آسفالت این مسیر به شهرداری یان‌چشمه مساعدت شود و کمربندی سریع‌تر احداث شود.

وی افزود: با توجه به اینکه دکل مخابراتی در این شهرستان تجهیز و نصب شده اما راه‌اندازی نشده است، مشکل آنتن‌دهی موبایل در بیشتر مناطق این شهرستان برای مردم و گردشگران وجود دارد و رسیدگی به این موضوع باید در دستور کار قرار گیرد.

بهارلویی با اشاره به کمبود مراکز بهداشتی و درمانی در بعضی مناطق شهرستان بن افزود: احداث خانه بهداشت بارده، تکمیل پایگاه اورژانس یان‌چشمه و آزمایشگاه مرکزی در شهرستان بن جزو مطالبات مردم است و باید مورد توجه قرار گیرد.

وی با بیان اینکه تلاش برای جبران خسارت‌های ناشی از این سیل به راه‌های روستایی و تأسیسات زیربنایی همچون جاده‌ها، پُل‌ها، کانال‌های کشاورزی و مسیل‌ها از مهم‌ترین خواسته‌های مردم به‌شمار می‌رود، اضافه کرد: پرداخت تسهیلات بانکی قرض‌الحسنه به خسارت‌دیدگان سیل اخیر در نقاط مختلف شهری و روستایی چهارمحال‌وبختیاری مورد توجه مسئولان و متولیان امر باشد.

نماینده شوراهای اسلامی شهرستان بن در شورای اسلامی استان چهارمحال‌وبختیاری با بیان اینکه باید میزان محرومیت در شهرستان‌ها در توزیع اعتبارات مد نظر باشد، ادامه داد: برای حفظ عدالت در راستای ارج نهادن به فرامین رهبری و سیاست‌های دولت سیزدهم باید موضوع میزان محرومیت در شهرستان‌ها در مواقع توزیع اعتبارات مدنظر قرار گیرد و شهرستان بن در این دولت به‌طور ویژه و بیش از قبل اعتبار دریافت کند.

وی با تاکید بر اینکه مردم شهرستان بن بیش از ۳۰ سال است چشم‌انتظار تکمیل خط فاضلاب هستند و این مشکل، درد بزرگی برای مردم این شهرستان است، خاطرنشان کرد: بسیاری از مدیران استان می‌توانند مرهم دردی برای مشکلات مردم باشند، بنابراین انتظار داریم مدیران در حفظ و بسط رسالت سازمانی خود کوتاهی نکنند.

بهارلویی تصریح کرد: در حال حاضر شهرداری‌های شهرستان بن با کمبود ماشین‌آلات مواجه هستند و درآمد آنها بسیار محدود است و جوابگوی هزینه‌های شهر نیست، لذا روند توسعه به کندی انجام می‌شود.

وی در خصوص ظرفیت‌های توسعه گردشگری در شهرستان بن اظهار کرد: در شرایط فعلی سرمایه‌گذاری با وجود جاذبه‌ها و پتانسیل‌های گردشگری در شهرستان بن منجر به اشتغال‌آفرینی و درآمدزایی می‌شود.

وی با تاکید بر لزوم اختصاص اعتبار لازم جهت توسعه گرداب بن و ایجاد مسافرخانه در این محل گفت: اختصاص اعتبار لازم برای تکمیل ورزشگاه خیری «یان‌چشمه» و تکمیل بلوار شهید دریاقلی سورانی، ناجی آبادان در شهر «یان‌چشمه» نیز ضروری است.

کد خبر 634693

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.