کمک مشاوره‌ای به دانش‌آموزان با ۱۵۷۰

رئیس مرکز مشاوره اداره کل آموزش‌وپرورش استان اصفهان گفت: خط ۱۵۷۰ اورژانس اجتماعی آموزش‌وپرورش با هدف کمک به دانش‌آموزان، اولیا و همکاران آموزش‌وپرورش برای پاسخ‌گویی به سوالات مربوط به حوزه مشاوره و مداخله در فوریت‌های روانی اجتماعی راه‌اندازی شده است.

حجت‌الله مهدی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، با بیان اینکه آموزش‌وپرورش دارای خط ملی نماد با شماره چهاررقمی ۱۵۷۰ است، اظهار کرد: این طرح مشابه طرح اورژانس اجتماعی بهزیستی است، اما تفاوت‌هایی با آن دارد.

وی ادامه داد: عمده‌ترین تفاوت خط ۱۵۷۰ اورژانس اجتماعی آموزش‌وپرورش با اورژانس اجتماعی بهزیستی، هدف‌گذاری مخاطبان است. خط ۱۵۷۰ آموزش‌وپرورش با هدف کمک به دانش‌آموزان، اولیا و همکاران آموزش‌وپرورش برای پاسخ‌گویی به سوالات مربوط به حوزه مشاوره، مداخله در فوریت‌های روانی اجتماعی و راهنمایی برای حضور در مراکز مشاوره و دریافت خدمات مشاوره‌ای در نزدیک‌ترین مرکز مشاوره تحت پوشش آموزش‌وپرورش آغاز به کار کرده است.

رئیس مرکز مشاوره اداره کل آموزش‌وپرورش استان اصفهان با اشاره به اینکه مرکز ۱۵۷۰ در دو سال گذشته در استان اصفهان آغاز به کار کرده است، تصریح کرد: استان اصفهان جزو سه استان نخست بود که خط ۱۵۷۰ در آن راه‌اندازی شد و این خط در حوزه‌های مشاوره، مداخله در فوریت‌های روانی اجتماعی و راهنمایی برای حضور در مراکز مشاوره و دریافت خدمات مشاوره‌ای از ساعت ۸ تا ۲۰ پاسخ‌گوی دانش‌آموزان، اولیا و همکاران آموزش‌وپرورش است.

هنوز گروه‌های هدف اطلاعات کافی در خصوص خط ۱۵۷۰ ندارند

وی در پاسخ به این سوال که آیا به اندازه کافی در خصوص خط ۱۵۷۰ به شهروندان اطلاع‌رسانی شده است؟، اضافه کرد: با توجه به اینکه از زمان شروع به کار خط ۱۵۷۰ زمان زیادی نگذشته است، هنوز انتظارهای ما نسبت به شناخته شدن این خط برآورده نشده است و دانش‌آموزان و اولیا نسبت به آن آشنایی کافی ندارند.

مهدی گفت: اطلاع‌رسانی از طریق بخشنامه به تمام مدارس در سطح استان، نواحی و مناطق صورت‌گرفته است و از طریق پوستر، توضیحات و شیوه ارتباط با خط به دانش‌آموزان، اولیا و همکاران آموزش داده شده است. همچنین به‌صورت کلیپ‌های کوتاه در فضای مجازی، این طرح را معرفی کرده‌ایم.

وی افزود: برای شناساندن هرچه بهتر خط ۱۵۷۰، پویشی راه‌اندازی کردیم که تأثیر فراوانی داشت. در این پویش، دانش‌آموزان کلیپی سه‌دقیقه‌ای در خصوص معرفی خط ۱۵۷۰ تهیه کردند. این در حالی است که از زمان راه‌اندازی این پویش تا آبان‌ماه جاری حدود ۶۰۰ اثر تحویل داده شده و به کلیپ‌های برتر جوایزی اعطا شد.

رئیس مرکز مشاوره اداره کل آموزش‌وپرورش استان اصفهان با بیان اینکه هدف اورژانس اجتماعی آموزش‌وپرورش سه گروه دانش‌آموزان کل استان، والدین دانش‌آموزان و همکاران آموزش‌وپرورش است، خاطرنشان کرد: این خط از جنبه‌های مختلف کمک‌کننده بوده است؛ دسته اول دانش‌آموزان ساکن روستا هستند که به مرکز شهرستان خود دسترسی ندارند و از این رو، از طریق خط ۱۵۷۰ می‌توانند مشکلات خود را مطرح کنند.

وی اضافه کرد: با توجه به اینکه خط ۱۵۷۰ مخصوص آموزش‌وپرورش است، گروه‌های هدف سوالات تخصصی این حوزه را می‌پرسند، که می‌تواند بسیار کمک‌کننده باشد. زیرا پاسخ‌های دقیق و صحیح در حوزه تحصیل، کنکور، مشکلات خلقی، رفتار و روان‌شناختی دانش‌آموزان و اولیای آن‌ها داده می‌شود.

مهدی گفت: از آن‌جا که نیازی به حضور دانش‌آموزان در جلسات نبوده است و دانش‌آموز توسط فرد پاسخ‌دهنده شناسایی نمی‌شود، می‌تواند به‌راحتی و بدون دغدغه مشکلات خود مطرح و راهنمایی‌های لازم را دریافت کند.

کد خبر 634660

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.