شهرداری بخارست سال جدید را بدون بدهی آغاز کرد

شهردار بخارست، به‌تازگی اعلام کرده است که این نهاد، سال ۲۰۲۳ را بدون بدهی آغاز کرده است و این ترازنامه شفاف برای بانک‌ها و سرمایه‌گذاران، نشانه‌ای قوی از قابلیت اطمینان است.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، نیکوشور دان، اعلام کرد که شهر تمام بدهی‌های معوق خود را پرداخت کرده است که در سال ۲۰۲۰ حدود سه میلیارد لئوی رومانی بود و این میزان تقریباً معادل کمی بیش از ۶۰۰ میلیون یورو می‌شود. شهردار ادعا کرد که شهر رومانیایی سال ۲۰۲۳ را بدون بدهی شروع کرده است.

شهردار بخارست در ادامه توضیح داد که این اقدام راهی برای جلب اعتماد بانک‌ها، بخش خصوصی و سرمایه‌گذاران خارجی است. علاوه بر این، وجود ترازنامه مناسب دولت محلی، به شهر کمک می‌کند تا قرض‌های جدیدی را به خصوص برای مواقع اضطراری دریافت کند.

شهردار در این رابطه به ۵۰۰ میلیون لئو (۱۰۰ میلیون یورو) وامی اشاره کرد که شهرداری باید سال گذشته برای جلوگیری از فروپاشی سیستم گرمایشی دریافت می‌کرد.

اگرچه ایده بازپرداخت همه بدهی‌ها مانند یک وعده فریبنده به نظر می‌رسد، اما دولت دان مجبور به انتخاب‌های سخت نظیر اقدامات بحث‌برانگیز ریاضتی برای دستیابی به این نتایج شده است.

شهرداری بخارست سال جدید را بدون بدهی آغاز کرد

شهردار فعلی بخارست اصرار دارد که هزینه‌ها به میزان زیادی بیشتر از درآمدهای گذشته شهر است. وی همچنین به چندین مورد از بدهی‌های معوقه قبل از سال ۲۰۲۰ به دلیل کمبود نقدینگی اشاره کرد که نمونه‌ای از آن در مناقصه عمومی اتوبوس‌های جدید ترکیه‌ای بود.

علاوه بر این، نیکوشور دان ادعا کرد که بدون اقدامات ریاضتی، بخارست با ورشکستگی مواجه می‌شد، به این معنی که به عنوان مثال، خدمات عمومی ضروری مانند حمل‌ونقل عمومی و سیستم گرمایشی تعطیل می‌شد. با این حال، هزینه متعادل کردن بودجه شامل انحلال چندین شرکت شهرداری، به ویژه خدمات تعمیر و نگهداری پارک شد.

کد خبر 634638

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.