ناوگان حمل‌ونقل عمومی نوسازی می‌شود

شهردار تیران گفت: فرآیند اجرایی نوسازی ناوگان حمل‌ونقل عمومی در دستور کار مدیریت شهری قرار گرفته است.

حسن حجتی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با بیان اینکه درحال‌حاضر حمل‌ونقل عمومی درون‌شهری توسط تاکسی و مینی‌بوس انجام می‌شود، اظهارکرد: فرسودگی این ناوگان موجب نارضایتی شهروندان می‌شود و کیفیت خدمات را کاهش می‌دهد.

وی افزود: در فاز نخست نوسازی ناوگان حمل‌ونقل عمومی، سه میدل‌باس با حمایت دولت خریداری و جایگزین سه مینی‌بوس درون‌شهری خواهد شد.

شهردار تیران هزینه هریک از این ناوگان را ۳۰ میلیارد ریال دانست و خاطرنشان کرد: ۲۵ درصد از این هزینه باید توسط شهرداری پرداخت شود. این خودروها با قرارداد ویژه به بخش خصوصی سپرده خواهد شد. نوسازی این ناوگان برای رانندگان حائز اهمیت است و خدمت بهتری به مسافران ارائه می‌شود.

حجتی اضافه کرد: کاهش هزینه‌های تحمیلی به شهرداری و فعال‌سازی بخش خصوصی مهم‌ترین هدف در برون‌سپاری خدمات است.

وی با بیان اینکه ۲۶ دستگاه تاکسی درون‌شهری و برون شهری تیران بالای ۱۰ سال قدمت دارد، تصریح کرد: نوسازی این ناوگان مدنظر بوده است تا با اسقاط خودروهای فرسوده، رانندگان خودرو سمند را جایگزین کنند.

شهردار تیران اختصاص تسهیلات ارزان‌قیمت به رانندگان برای نوسازی ناوگان را مهم ارزیابی کرد و گفت: حمایت از فعالان این حوزه لازم است تا عرصه حمل‌ونقل همواره پویا باشد.

حجتی با بیان اینکه توسعه حمل‌ونقل بین شهری مهم است، افزود: افزایش تاکسی در خط نجف‌آباد دغدغه شهرداری است و راه‌اندازی خطوط جدید از بخش کرون به مرکز شهرستان، شهرستان‌های مجاور و شهرکرد در اولویت شهرداری قرار دارد.

وی توسعه حمل‌ونقل عمومی را علاوه بر فرصت خدمت‌رسانی، بستری برای اشتغال‌زایی دانست و ادامه داد: سرمایه‌گذاری در این بخش مدنظر بوده است و باید فضای رقابتی و تشویقی ایجاد شود.

شهردار تیران به راه‌اندازی پارک سوار در شهر، پارکینگ عمومی و پارک ساعتی اشاره کرد و گفت: مطالعه جانمایی محل پارک سوار مصوب شده است و به منظور راه‌اندازی پارکینگ عمومی و پارک سوار به دنبال جذب پیمانکار هستیم.

کد خبر 634623

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.