مردم شهر کاج با مشکل کمبود آب شرب مواجه هستند

رئیس شورای اسلامی شهرستان اردل با بیان اینکه مردم شهر کاج با مشکل کمبود آب شرب مواجه هستند، گفت: با توجه به اینکه شرکت آب‌منطقه‌ای استان چهارمحال‌وبختیاری وظیفه دارد طرحی مشترک برای تأمین آب شرب شهرهای اردل و کاج تهیه کند، لذا پیشنهاد می‌شود برای این منظور از سرچشمه رستم‌آباد و باغ رستم استفاده شود.

موسی طهماسبی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: خدمات متنوع و ارزنده شهرداری‌ها و دهیاری‌ها که آحاد مردم شریف در اقصی‌نقاط کشور از آن برخوردار هستند و در ابعاد وسیع همچون حفظ محیط زیست، بهداشت و سلامت، مدیریت بحران، بهبود سیماومنظر، ارتقا و سامان‌بخشی وضعیت کالبدی و فیزیکی سکونت‌گاه‌ها، مدیریت پسماند، مدیریت ایمنی و آتش‌نشانی، مسائل و برنامه‌های فرهنگی و اجتماعی نمود خواهد یافت.

وی با بیان اینکه نقش مؤثر و ارزنده‌ای در آسایش، امنیت، سلامت روانی و اجتماعی، نهادینه‌سازی فرهنگ مشارکت و رضایت‌مندی مردم و دست‌یابی به شاخصه‌های یک سکونتگاه سالم، زیبا، توسعه‌یافته و پویا ایفا می‌کند، تصریح کرد: شهرداری با ارائه خدمات مطلوب به عموم مردم به‌ویژه اقشار ضعیف و محروم و تلاش برای برقراری عدالت و رشد و پیشرفت شهر، تلاش کرده است و در این راستا همفکری و همکاری شهروندان نقش مهمی در موفقیت برنامه‌های شهرداری دارد.

رئیس شورای اسلامی شهرستان اردل با اشاره به مشکلات طرح آب‌رسانی تلخاب-شلیل، تاکید کرد: از سال ۱۳۸۷ با توجه به ابلاغ شرکت آب‌منطقه‌ای به ساکنان مبنی بر ترک منطقه به دلیل قرارگیری در حوزه آبگیر سد کارون چهار، مردم همکاری لازم را داشتند.

وی افزود: مصوب شده است که در قبال این همکاری طرح جنگل‌داری چندمنظوره در منطقه و آب‌رسانی به زمین‌های بالادست «تلخاب- لالو - شلیل» ایجاد شود اما این مهم محقق نشد.

طهماسبی خاطرنشان کرد: مجری آب‌رسانی طرح ۲۵۸۳ هکتاری تلخاب مشکل این منطقه هفت طرح کشاورزی است و به منظور تخصیص آب، پرونده‌های آن‌ها به شرکت آب‌منطقه‌ای استان ارسال شده است.

وی تصریح کرد: لیست سردانگ‌های طرح‌های کشاورزی تلخاب، کول‌میشان، لالو، کاهیدان، طرح کنمی، طرح «له‌مرغ -کقر» و گوراب‌شلیل مشخص و زمین‌ها تفکیک شده است و تقاضا می‌شود این موضوع در دستور کار امور آب استان چهارمحال‌وبختیاری قرار گیرد.

رئیس شورای اسلامی شهرستان اردل با بیان اینکه مردم شهر کاج نیز دچار کمبود آب شرب هستند، ادامه داد: با توجه به اینکه شرکت آب‌منطقه‌ای استان چهارمحال‌وبختیاری وظیفه دارد طرحی مشترک برای تأمین آب شرب شهرهای اردل و کاج به شکل مشترک تهیه کند، لذا پیشنهاد می‌شود برای این منظور از سرچشمه رستم‌آباد و باغ رستم استفاده شود، چراکه اضافه پمپاژ این سرچشمه‌ها مربوط به شهرک هزار خانواری حاشیه شهر اردل بوده و افق ۲۰ ساله آن نیز تدوین شده است.

وی درخصوص تخلیه نشدن کامل ایستگاه پمپاژ این شهر، تصریح کرد: با توجه به اینکه امور آب استان چهارمحال‌وبختیاری حدود ۲۰۰ لیتر به این ایستگاه اختصاص داده، تاکنون این تخلیه انجام نشده که با پیگیری‌های انجام شده، مشخص شد از سه پمپ ایستگاه دو پمپ آن خراب است و نیاز به تعمیر دارد که تقاضا می‌شود، متولیان رسیدگی و پیگیری کنند.

کد خبر 634599

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.