۱۰۰ مدرسه در اصفهان با خطر فرونشست زمین روبه‌رو است

معاون پژوهش، برنامه‌ریزی و توسعه منابع اداره کل آموزش و پرورش اصفهان گفت: اکنون نزدیک به ۱۰۰ مدرسه خطرساز در استان اصفهان با پدیده فرونشست زمین روبه‌روست.

به گزارش خبرنگار ایمنا، سید علی مدینه امروز بیست‌وهفتم دی در گردهمایی کارشناس مسئولان پشتیبانی نواحی و مناطق آموزش و پرورش استان اصفهان با اشاره به تحصیل یک میلیون دانش‌آموز در پنج هزار و ۵۰۰ مدرسه در استان اظهار کرد: حوزه پشتیبانی به‌مثابه نخ تسبیح و انسجام‌دهنده مجموع آموزش‌ و پرورش است. چراکه رئیس اداره، کارشناسان، کارکنان و معلمان مدارس نیازمند فعالیت‌ها و اقدامات این بخش هستند.

وی ادامه داد: حوزه پشتیبانی آموزش و پرورش از مجموع پیچیده‌ای تشکیل شده است. چراکه اگر در برگزاری جلسه‌ای تمام کارها روی روال خود پیش برود، هیچ فردی با فعالیت‌ها و اقدامات این بخش کاری ندارد، اما در صورت کمبودها وجود این حوزه به‌طور کامل ملموس است.

معاون پژوهش، برنامه‌ریزی و توسعه منابع اداره کل آموزش و پرورش اصفهان نظم و برنامه‌ریزی و انسجام فعالیت‌ها را مهم‌ترین اولویت‌بندی و ضرورت‌سنجی دانست و افزود: تمام مباحث از وضعیت انبارها، موتورخانه‌ها، اموال اسقاطی و بیت‌المال باید تحت نظارت حوزه پشتیبانی مدارس قرار گیرد.

تعهد ۱۱۰۰ میلیارد تومانی خیران اصفهانی در ساخت مدارس

وی با اشاره به تعداد ۴۰۰ پروژه نیمه‌تمام آموزشی و خیرساز در استان اصفهان گفت: برای اتمام این پروژه‌ها بالغ بر دو هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز است که اکنون این میزان هزینه در دسترس نیست و احتمال دارد با تامین ۱۰ تا ۲۰ درصد این اعتبارات، بتوانیم تا اول مهر سال ۱۴۰۲ بخشی از پروژه‌هایی که ۹۵ درصد پیشرفت فیزیکی داشتند و نیازمند هزینه یک میلیارد تومانی هستند در اولویت قرار دهیم.

مدینه درباره تعهد بیش از ۱۱۰۰ میلیارد تومانی خیران اصفهانی در بیست‌وچهارمین جشنواره خیران مدرسه‌ساز برای ساخت مدارس در استان اظهار کرد: در این جلسه با حضور وزیر آموزش و پرورش مقرر شد که این میزان اعتبار نیز توسط دولت برای استان اصفهان تامین شود تا بخشی از نگرانی‌ها در حوزه آموزشی و تربیتی رفع شود.

وی با بیان اینکه بخشی از مشکلات قابل توجه است و سایر دغدغه‌ها نیازمند صبر و پیگیری است، افزود: اکنون کمبود نیروی خدماتی فقط مختص استان اصفهان نیست، بلکه کشور هم با این مسئله مهم درگیر است و در سال آینده این نیروها برای رفع معضلات و پیشبرد اهداف خدمات در مدارس وارد دستگاه آموزش و پرورش خواهند شد.

معاون پژوهش، برنامه‌ریزی و توسعه منابع اداره کل آموزش و پرورش اصفهان تامین نیروهای بومی‌گزینی و حتی معلمان در مناطق مستقر را از بهترین گزینه‌های اساسی و مورد تاکید دانست و تصریح کرد: در تامین نیروهای خدماتی، پدریار، مادریار، انباردار، راننده و استادکار کمبود نیرو داریم و قول مساعد داده شده که با استخدام جدید در سال آینده تا حدودی مشکلات این مجموعه رفع شود.

وی صرفه‌جویی حامل‌های انرژی و پرهیز از هرگونه هزینه‌های اضافه در مدارس و ادارات آموزشی را مهم و ضروری دانست و تصریح کرد: انشعابات حامل‌های انرژی آب، برق و گاز بر عهده نیروهای پشتیبانی است و باید مشکلات را به‌موقع بررسی و اعلام کنند.

مدینه درباره نوسازی و بازسازی آسفالت مدارس گفت: در ماه‌های گذشته موضوع آسفالت و ایزوگام به نواحی و مناطق مختلف مدارس به‌صورت بخشنامه ارسال شده که بسیاری از مدرسه‌ها درخواست‌های خود را ابلاغ کردند و اکنون نیز اولویت منطقه‌های سردسیر غرب اصفهان و پس از آن نقاط شرق و شمال خواهد بود.

وی با اشاره به اینکه نزدیک به ۱۰۰ مدرسه خطرساز در استان اصفهان با پدیده فرونشست زمین مواجه است، اظهار کرد: این موضوع بسیاری از مدارس استان در مناطق مختلف را درگیر کرده است، اما در تابستان امسال چهار تا پنج مدرسه در ناحیه پنج اصفهان دچار چنین معضلی شده است؛ به طوری که با جابه‌جایی ۱۰ مدرسه حدود سه هزار دانش‌آموز برای آغاز سال تحصیلی جدید جایگزین شدند.

کد خبر 634585

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.