دستگیری ۲ سارق منازل شرق اصفهان

جانشین فرمانده انتظامی استان اصفهان از دستگیری دو نفر که با دستبرد به منازل شرق شهر اصفهان ۵۵ میلیارد ریال طلا، سکه و ارز را به جیب زده بودند، خبر داد.

سردار محمدرضا هاشمی‌فر در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: در پی شکایت تعدادی از شهروندان ساکن در حوزه شرق شهر اصفهان موضوع به صورت تخصصی در دستور کار کارآگاهان پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی استان اصفهان قرار گرفت.

وی افزود: کارآگاهان پس از بررسی صحنه‌های وقوع جرم و جمع‌آوری آثار به‌جامانده از سارقان و همچنین انجام یک‌سری اقدامات هوشمندانه رد پای دو سارق سابقه‌دار و غیربومی را در این سرقت‌ها به دست آوردند.

جانشین فرمانده انتظامی استان اصفهان تصریح کرد: سرانجام با رصد هوشمندانه کارآگاهان مخفیگاه سارقان شناسایی و طی هماهنگی با مرجع قضائی محل توسط تیم عملیاتی پلیس آگاهی به محاصره در آمده و متهمان پیش از اینکه فرصت فرار پیدا کنند توسط مأموران دستگیر شدند.

وی اضافه کرد: در بازرسی از مخفیگاه سارقان یک قبضه کلت جنگی به همراه دو خشاب و فشنگ‌های مربوطه، دو قوطی افشانه دفاع شخصی و مقدار قابل توجهی طلا، آلات و ادوات مورد استفاده در سرقت‌ها کشف شد.

سردار هاشمی‌فر از کشف یک دستگاه خودروی سواری پژو ۴۰۵، یک دستگاه پژو پارس و دو دستگاه موتورسیکلت که در سرقت‌ها مورد استفاده قرار می‌گرفتند خبر داد وگفت: سارقان پس از انتقال به پلیس آگاهی استان در تحقیقات صورت گرفته با صراحت به ۱۵ فقره سرقت منزل در شرق شهر اصفهان اعتراف کردند که ارزش اموال به سرقت رفته توسط آن‌ها برابر ارزیابی کارشناسان بالغ‌بر ۵۵ میلیارد ریال برآورد شده است.

وی با بیان اینکه متهمان دستگیر شده برای انجام اقدامات قانونی تحویل مرجع قضائی شده و تلاش برای دستگیری مالخران کماکان در دستور قرار دارد، افزود: به شهروندان توصیه می‌کنیم منازل خود را به سیستم‌های ایمنی، درب‌های ضدسرقت و حفاظ بر روی پنجره‌ها و بالکن‌ها و همچنین دزدگیر مجهز کنند و هنگام ترک منزل از قفل بودن درب‌ها و مسدود شدن راه‌های نفوذ به منزل خود اطمینان حاصل کنند، همچنین تاکید می‌کنیم از نگهداری طلا و سکه و ارز بسیار بالا در منازل خود خودداری کرده و آن‌ها را به صندوق امانات بانک‌ها بسپارند.

کد خبر 634530

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.