زنان روستایی در دسترسی به منابع روستایی مشارکت کنند

عضو هیئت رئیسه شورای اسلامی استان چهارمحال‌وبختیاری گفت: زنان روستایی در دسترسی به منابع روستایی و در زمینه آموزش و اشتغال که از مصادیق توسعه شناخته می‌شود به صورت برابر مشارکت داشته باشند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، محمود بهارلویی امروز_سه‌شنبه بیست‌وهفتم دی_ در جلسه بررسی مشکلات بانوان روستای سرتشنیز، اظهار کرد: زنان روستایی الگوی فعالیت هستند، دائم در تلاش هستند و می‌توان از آن‌ها به عنوان یک مدیر و برنامه‌ریز خانوار روستایی یاد کرد.

وی تصریح کرد: توجه به نقش زنان روستایی در توسعه روستایی در برگیرنده تلاش برای شناسایی هر چه دقیق‌تر و ارزش‌گذاری فعالیت آنان و رفع مسائل و موانع بر سر راه گسترش فعالیت زنان روستایی در مسیر توسعه است.
وی گفت: زنان روستایی در دسترسی به منابع روستایی و در زمینه آموزش و اشتغال که از مصادیق توسعه شناخته می‌شود به صورت برابر مشارکت داشته باشند.

عضو هیئت رئیسه شورای اسلامی استان چهارمحال‌وبختیاری با اشاره به هدف شورای اسلامی استان در راستای محرومیت‌زدایی و بررسی مشکلات مردم شریف و نجیب مناطق مختلف استان، اظهار کرد: برآورده کردن خواسته‌های بانوان روستایی در جهت ارتقای توسعه جامعه امری ضروری است که نیازمند همکاری همه جانبه تمامی ارگان‌ها و مسئولان است.

سیده‌سعیده حسینی، رئیس شورای اسلامی روستای سرتشنیز ضمن تبریک روز مادر و روز زن، خاطرنشان کرد: سالن ورزشی روستای سرتشنیز از سال ۱۳۹۱ کلنگ زنی شده و با وجود ۲۰ درصد پیشرفت فیزیکی با مشکل مجوز مواجه روبه‌رو است.

وی با بیان اینکه در روستای سرتشنیز امکانات ورزشی و رفاهی وجود ندارد، تصریح کرد: در راستای رفع تبعیض و توزیع عادلانه امکانات در کلیه نقاط استان به خصوص مناطق محروم و کمتر توسعه یافته، اختصاص امکانات عمرانی، بهداشتی، رفاهی، اقتصادی، فرهنگی وآموزشی و ... به روستائیان به منظور جلوگیری از مهاجرت از ضروریات است.

رئیس شورای اسلامی روستای سرتشنیز با تاکید بر اینکه شناخت توانمندی‌های زنان و دختران روستایی و هدایت استعدادهای آنها ضروری است، اظهار کرد: شناخت مهارت این قشر از جامعه می‌تواند باعث جلوگیری از محرومیت‌ها و افزایش توانمندی زنان روستایی در امور اقتصادی و فرهنگی شود، همچنین عامل مهم توسعه روستایی و ماندگاری روستائیان در روستاها خواهد بود.

وی با اشاره به اینکه زنان روستایی از مهارت‌های بسیاری برخوردار هستند، افزود: رفع مشکل اشتغال زنان روستایی باید به طور جدی در دستور کار مسئولان باشد که این امر با ایجاد مراکز فرهنگی، هنری و صنایع دستی و تولیدی و البته صنایع تبدیلی کشاورزی و دامپروری میسر خواهد بود.

به گزارش ایمنا، به مناسبت گرامیداشت سالروز ولادت حضرت فاطمه زهرا (س) ، هفته زن و روز مادر به درخواست شورای اسلامی روستای سرتشنیز، جلسه بررسی مشکلات بانوان روستای سرتشنیز با حضور مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری، فرماندار شهرستان کیار، «محمود بهارلویی» عضو هیئت رئیسه شورای اسلامی استان، بخشدار بخش مرکزی شهرستان کیار، رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان کیار، رئیس اداره بهزیستی شهرستان کیار، رئیس اداره کتابخانه‌های شهرستان کیار، رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان کیار، رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان کیار، رئیس شورای اسلامی شهرستان کیار، رئیس شورای اسلامی روستای سرتشنیز و جمعی از بانوان اشتغال‌آفرین، فرهیخته و فعال روستا برگزار شد.

در ادامه این برنامه با اهدا لوح و هدایایی از مادران شهید روستای سرتشنیز تجلیل به عمل آمد، سپس از مرکز سالمندان ترنم روستای سرتشنیز بازدید و از سالمندان و مسئولان این مرکز با اهدای گل تجلیل شد.

روستای سرتشنیز از روستاهای توابع شهرستان کیار در استان چهارمحال‌وبختیاری است.

کد خبر 634509

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.