مهمترین رویدادهای تاریخی ایران و جهان + وقایع و اتفاقات کشور ۲۷ دی

مرور مهم‌ترین رویدادها و مناسبت‌های تاریخی ایران و جهان را در مدرسه تاریخ ایمنا مرور کنید.

‌به گزارش خبرنگار ایمنا، امروز _سه‌شنبه بیست‌وهفتم دی‌ماه_ ۳۰۳ روز از سال گذشته و ۶۲ روز باقی‌مانده است که این روز مصادف با رویدادها و مناسبت‌های زیر است.

۱۳۵۷ خورشیدی- پیام امام خمینی به مناسبت فرار محمدرضا شاه پهلوی؛ «فرار محمدرضا پهلوی را که طلیعه پیروزی ملت و سرلوحه سعادت و دست یافتن به آزادی و استقلال است به شما ملت فداکار تبریک عرض می‌کنم…»

۱۳۵۹ خورشیدی- دریافت ۶۰ فروند میراژ "اف یک" ساخت فرانسه از جانب عراق؛ فرانسوی‌ها در مقایسه با سایر کشورهای غربی، بیشترین تسلیحات موردنیاز عراق را به این کشور واگذار کردند. میراژ اف یک و ۲۰۰۰، موشک‌های هوا به هوای ماژیک ۱، موشک‌های اگزوسه ۳۹ - آ. ام و پس از آن، هواپیماهای سوپراتاندارد از جمله تسلیحاتی بودند که از جانب فرانسه، به رژیم بعثی ارسال شد.

۱۱۵۱ خورشیدی- جیمز کوک و افرادش به‌عنوان نخستین گروه دریانوردان اروپایی مدار جنوبگان را پشت سر گذاشتند.

۱۳۶۹ خورشیدی- همزمان با آغاز عملیات طوفان صحرا علیه عراق هشت موشک اسکاد از طرف این کشور به سمت اسرائیل شلیک شد.

۱۳۹۴ خورشیدی- اجرای توافق‌نامه برجام و پایان محدود تحریم‌ها علیه ایران

۱۳۹۱ خورشیدی- محمود احمدی‌نژاد، رئیس‌جمهور به مجلس رفت و حرف‌های خود را از این تریبون زد و در پایان این سخنان بدون اینکه به پرسش‌های نمایندگان که خود را برای طرح سوال آماده کرده بودند، پاسخ گوید، پارلمان را ترک کرد.

۱۳۵۰ خورشیدی- معاون حزب کارگر انگلیس و وزیر سابق خزانه‌داری وارد تهران شد.

۱۳۴۹ خورشیدی- کنفرانس نفت تهران پایان یافت و کمپانی‌های بزرگ نفتی تسلیم شدند.

۱۳۵۰ خورشیدی- کنفرانس سرمایه‌گذاران آمریکا در تهران پایان یافت در آخرین جلسه این کنفرانس اعلام شد که مؤسسات آمریکایی ۵۴۳ میلیون دلار در ایران سرمایه‌گذاری می‌کنند

۱۲۱۹ خورشیدی- کشف "اِوِرِسْت"، بلندترین قله جهان؛ (اورست در رشته‌کوه هیمالیا با بیش از ۸۸۴۸ متر ارتفاع به‌عنوان بلندترین قله دنیا در مرز کشور نپال و تبت در چین و در رشته‌کوه‌های هیمالیا واقع شده است) توسط جورج اورست کوهنورد و نقشه‌بردار انگلیسی کشف، اندازه‌گیری و به نام وی نام‌گذاری شد. این قله ۱۱۲ سال بعد در سال ۱۹۵۳ توسط دو کوهنورد هندی و انگلیسی فتح شد.

کد خبر 634492

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.