چرا چلسی به بازیکنان قراردادهای طولانی‌مدت پیشنهاد می‌کند؟

چلسی بابت اعطای قراردادهای طولانی به خریدهای جدید خبرساز شده است، اما دقیقا مشخص نیست چرا آن‌ها این کار را انجام می‌دهند!

به گزارش خبرنگار ایمنا، میخایلو مودریک رسماً به‌عنوان بازیکن چلسی در استمفوردبریج معرفی شد، جایی که تیم گراهام پاتر کریستال پالاس را شکست داد و به نبرد بین آن‌ها و آرسنال برای امضای او پایان داد.

او یک قرارداد خیره کننده برای هشت‌سال‌ونیم امضا کرد، درحالی که بنوا بدیاشیله که در اوایل نقل و انتقالات از موناکو به چلسی پیوست، یک قرارداد هفت‌ونیم‌ساله مشابه با چلسی منعقد کرده است.

چلسی از زمانی که کنسرسیوم تاد بولی باشگاه را خریداری کرد، بیش از ۴۰۰ میلیون پوند برای بازیکنان خرج کرده است. این مبلغ هنگفت برای ترکیبی از بازیکنان با تجربه و استعدادهای جوان‌تر برای آینده هزینه شده است.

کایران مگوایر، کارشناس امور مالی فوتبال به اسکای اسپورت توضیح داد: چیزی که چلسی تصمیم دارد انجام دهد این است که هزینه بازیکنان را با امضای قراردادهای بسیار طولانی تقسیم کند، بنابراین با امضای قراردادی هشت‌ونیم ساله با مودریک، روشی که برای اهداف حسابداری و FFP با آن برخورد می‌شود به این صورت است که شما آن هزینه ۸۸ میلیون پوندی را در نظر می‌گیرید و آن را روی هشت‌سال‌ونیم تقسیم می‌کنید و کمی بیش از ۱۰ میلیون پوند در سال برای شما هزینه دارد. به نظر می‌رسد این استراتژی چلسی است که آن‌ها در چند پنجره اخیر به کار گرفته‌اند.

مشاهده چنین قراردادهای بلندمدتی بسیار غیرعادی است، به طوری که اکثر طرف‌ها معمولاً حداکثر قرارداد پنج سال پیشنهاد می‌دهند که اغلب شامل گزینه تمدید نیز می‌شود. آبی‌ها از زمان ورود بولی به باشگاه، ۱۵ بازیکن جدید جذب کرده‌اند که ۹ نفر از آن‌ها ۲۲ سال یا کمتر هستند. تصمیم برای جذب بازیکنانی مانند رحیم استرلینگ، کالیدو کولیبالی و پیر امریک اوبامیانگ مشکوک به نظر می‌رسد، اما با توجه به اینکه پاتر درگیر یک بحران مصدومیت در تیمش است و محرومیت خرید جدید، ژائو فلیکس، بدون شک تجربه و جوانی هر دو به کمک چلسی خواهد آمد.

به شرطی که زمان کافی به او بدهند، پاتر شروع به کمک به چلسی خواهد کرد تا به سمت ترکیب جدید و جوان‌تر برود که نشان‌دهنده کار درخشانی است که او به‌عنوان سرمربی برایتون انجام داد.

کد خبر 634489

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.