بررسی دیدگاه‌های شهروندان مشارکت‌جو در منطقه ۱۲

مدیر منطقه ۱۲ شهرداری اصفهان با بیان اینکه حضور شهروندان در عرصه تصمیم‌گیری و همراهی آنها با مدیریت شهری ضروری است، گفت: در نخستین جلسه شهروندان مشارکت‌جو و اعضای کمیته نظارتی شورای اسلامی شهر در این منطقه دیدگاه‌های آنها بررسی و جمع‌بندی شد.

به گزارش ایمنا، علی‌اکبر رسالت اظهار کرد: اگر بخواهیم در توسعه شهرهای امروزی پاسخگوی نیازهای شهروندان باشیم و سهم نسل‌های آینده از منابع را در نظر بگیریم، باید اداره خردمندانه شهرها را بر پایه شهروندان مشارکت‌جو و مشارکت آگاهانه شهروندان تعریف و برنامه‌ریزی کنیم.

وی ادامه داد: در این راستا نخستین جلسه شهروندان مشارکت‌جو و اعضای کمیته نظارتی شورای اسلامی شهر در منطقه ۱۲ شهرداری اصفهان با حضور دو عضو شورای اسلامی شهر «عباس حاج‌رسولی‌ها» و «مصطفی نباتی‌نژاد» و معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهردار اصفهان برگزار شد.

مدیر منطقه ۱۲ شهرداری اصفهان با بیان اینکه حضور شهروندان در عرصه تصمیم‌گیری و همراهی آنها با مدیریت شهری ضروری است، گفت: چنانچه شهروندان در امور و مسائل مرتبط با شهر مشارکت داده نشوند، نسبت به شهر و محله سکونت خود حس تعلق پیدا نمی‌کنند.

وی با اشاره به نقش شهروندان مشارکت‌جو در اداره شهر و ارتباط آن‌ها با مرکز ارتباطات مردمی ۱۳۷ شهرداری تصریح کرد: مشارکت شهروندان، منجر به کاهش هزینه‌ها می‌شود، زیرا منافع مدیریت شهر و ساکنان به هم وابسته است و چنانچه امر مشارکت محقق شود، بسیاری از خدمات مورد نیاز شهروندان در اسرع وقت اجرا می‌شود.

رسالت خاطرنشان کرد: در صورتی که مشارکت به معنای واقعی محقق نشود، طرح‌ها و پروژه‌ها به دست افراد غیربومی سپرده می‌شود و فرهنگ بومی شهر، در طول زمان به دست فراموشی سپرده و در پاره‌ای موارد تخریب می‌شود.

وی با بیان اینکه باید موضوع مشارکت شهروندان در بدنه مدیریت شهری مورد توجه قرار بگیرد، اظهار کرد: شهروندان مشارکت‌جوی منطقه ۱۲ در این جلسه به ارائه نظرات و پیشنهادهای خود در اداره بهتر شهر پرداختند و این دیدگاه‌ها و نقطه نظرات شهروندان توسط دو عضو شورای اسلامی شهر بررسی و جمع‌بندی شد.

کد خبر 634429

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.