غفلت در توسعه فیبر نوری مدیریت شهری را متضرر می‌کند

رئیس مرکز پژوهش‌های شورای اسلامی شهر ارومیه گفت: هرگونه غفلت در توسعه فیبر نوری شهر ارومیه، به ضرر مدیریت شهری در سال‌های آینده خواهد بود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، مرتضی بهرام امروز _سه‌شنبه بیست‌وهفتم دی_ در جلسه علنی شورای اسلامی شهر ارومیه با اشاره به لغو مصوبه قبلی شورا مبنی بر ایجاد کارخانه نوآوری در محل سابق دنیای بازی در خیابان والفجر اظهار کرد: زمین‌های دیگری برای این منظور می‌توان در نظر گرفت، ایجاد کارخانه نوآوری در این مکان تنها آورده‌ای که برای مردم ارومیه خواهد داشت، از دست رفتن زمین مرغوب شهرداری خواهد بود.

وی با اشاره به آمادگی دانشگاه صنعتی برای مشارکت در کاربری‌های فناورانه ادامه داد: پارک علم و فناوری آذربایجان غربی با همکاری دانشگاه پیام‌نور استان اقدام به ایجاد کارخانه نوآوری در ساختمان این دانشگاه در جاده سلماس خواهد کرد.

رئیس مرکز مطالعات و پژوهش‌های شورای اسلامی شهر ارومیه در خصوص توسعه فیبر نوری شهرداری گفت: طی سال‌های گذشته ۷۲ کیلومتر فیبرنوری در شریان‌های اصلی شهر ارومیه توسعه یافته است، اما برای بهره‌برداری نهایی ایجاد شبکه‌های مویرگی تا پورت‌های نهایی در منازل ۲۲۰ کیلومتر فیبر نوری لازم است.

وی با بیان اینکه برای شهر ارومیه ۲۲۰ کیلومتر شبکه فیبر نوری جدید علاوه بر ۷۲ کیلومتر قبلی لازم است، تصریح کرد: این پروژه یک پروژه ترکیبی سرمایه‌گذاری است و سرمایه‌گذاران با توجه به جذابیت‌های آن و درآمدزایی حاصل در سال‌های بعدی خواستار مشارکت در این طرح هستند.

بهرام خاطرنشان کرد: اگر فیبر نوری به منازل و کسب‌وکارها برسد، دیگر چیزی به اسم محدودیت سرعت نخواهیم داشت، همچنین با توسعه فیبر نوری وضعیت تأخیر در شبکه هم بهبود می‌یابد و هرگونه غفلت در توسعه فیبرنوری شهر ارومیه به ضرر مدیریت شهری در سال‌های آینده خواهد بود.

کد خبر 634409

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.