کارخانه نوآوری توسعه ارومیه را رقم می‌زند

عضو شورای اسلامی شهر ارومیه گفت: کارخانه نوآوری باعث ایده‌پردازی جوانان می‌شود که این موضوع برای توسعه شهر و آینده ارومیه بسیار مفید خواهد بود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، صادق توکلی‌مهر امروز _سه‌شنبه بیست‌وهفتم دی_در جلسه شورای اسلامی شهر ارومیه، با اشاره به اهمیت کارخانه نوآوری و با توجه به رد مصوبه لغو ایجاد آن اظهار کرد: کارخانه نوآوری باعث می‌شود جوانان علاقه‌مند ایده‌پردازی کنند که برای توسعه شهر و آینده ارومیه بسیار مفید خواهد بود.

وی ادامه داد: این مجموعه از لحاظ ساماندهی جوانان بسیار مؤثر بوده است و امروز شاهد هستیم در حوزه کارآفرینی خلأ عمده‌ای وجود دارد.

عضو شورای اسلامی شهر ارومیه با اشاره به محل سابق دنیای بازی و ضرورت ایجاد کارخانه نوآوری در آن مکان گفت: این مکان از لحاظ درآمدزایی برای مدیریت شهری مهم و نقطه امید است که استعدادهای خاموش در شهر می‌توانند خود را بروز دهند.

وی با بیان اینکه دنیای بازی باید مکان بسیار خوبی برای جذب جوانان و منبع درآمدی برای شهرداری باشد، افزود: در کارخانه نوآوری شاید به‌طور مستقیم درآمدی نداشته باشیم اما یک نفر جوان نخبه می‌تواند در آنجا یک ایده برای درآمدزایی ارائه کند که راهگشا در امور مدیریت شهری باشد، لغو مصوبه قبلی و تخصیص زمین دیگری در گوشه‌ای از شهر باعث استقبال نکردن جوانان از آن مکان خواهد شد، بنابراین باید بر چگونگی فعال‌سازی تفاهم‌نامه قبلی تمرکز کنیم.

توکلی‌مهر خاطرنشان کرد: توسعه شبکه فیبرنوری شهرداری ارومیه و تسهیل در راستای سرمایه‌گذاری این حوزه ضروری است، در سازمان فاوا پیش‌بینی حداقل پنج میلیاردتومانی برای درآمد در بودجه ۱۴۰۲ در نظر گرفته شده که بخش اعظم آن از محل فیبر نوری است.

وی در خصوص اینکه فیبر نوری ظرفیت بسیار خوبی برای کسب درآمد پایدار در مدیریت شهری است، تأکید کرد: در این راستا یک نگرانی وجود دارد و آن روشن نبودن تکلیف شیوه‌نامه سرمایه‌گذاری در شهرداری ارومیه است، چرا که در گذشته شهرداری از لحاظ تدوین شیوه‌نامه پیشتاز بود و شیوه‌نامه‌ای نیز تصویب و سرمایه‌گذاری‌های خوبی نیز انجام شده است اما به دلیل وجود بعضی مسائل، مشکلات گسترده‌ای به وجود آمده است.

عضو شورای اسلامی شهر ارومیه تصریح کرد: در خصوص پرونده‌هایی که برای صدور پروانه از آنها هزینه دریافت شده و اقدامی نشده است، باید تدابیر جدی اتخاذ کرد، اگر مدیران گذشته تخلفاتی داشته‌اند، در حال حاضر در برابر قانون پاسخگو هستند و نیازی به قضاوت یا بدبینی ما به پیمانکاران نیست.

توکلی‌مهر گفت: باید در صورت قانونی بودن، به قراردادها، مصوبات و تفاهم‌نامه‌های قبلی پایبند باشیم، چراکه مردم را دچار ضرر و زیانی کرده‌ایم که جبران آن غیرممکن است و نباید امور مردم دچار گذر زمان شود و آن‌ها متحمل ضرر و زیان‌های مالی شوند و از بعضی فرایندها در مدیریت شهری انتقاد می‌کنم، منوط کردن تمام امور به اجازه شورای دستگاه‌های نظارتی سلب مسئولیت از شورای اسلامی شهر است.

کد خبر 634407

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.