جداسازی بیش از ۹۲ درصد آب فضای سبز از آب شرب

شهردار خمین گفت: بیش از ۹۲ درصد از آب مورد نیاز فضای سبز از آب شرب شهری جداسازی شده است و حدود هشت درصد آب مورد نیاز فضای سبز از طریق اداره آب و فاضلاب و آب شرب تأمین می‌شود.

حمید احمدی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در خصوص اقدامات واحد تأسیسات شهرداری خمین، اظهار کرد: یکی از واحدهای بسیار حساس و کاربردی معاونت خدمات و ایمنی شهری، واحد تأسیسات است.

وی افزود: این واحد شامل دو بخش آب و برق شهرداری است؛ نخستین مسئله پیش روی واحد تأسیسات، وضعیت آب مورد نیاز شهرداری است.

شهردار خمین خاطرنشان کرد: با توجه به گستردگی و وسعت زیاد فضای سبز شهر که بیش از ۹۸ هکتار است، نیاز آبی برای تأمین آب و آبیاری درختان فضای سبز بسیار بالا است و تأمین آب با پنج حلقه چاه انجام می‌شود.

احمدی تصریح کرد: چاه‌های آب شهرداری شامل شهریار، خودکفایی، ولی‌عصر (عج)، سبزی‌کار، مدرس، خیابان جهاد و چاه جنگل است که تأمین آب آبیاری فضای سبز را انجام می‌دهد. همه چاه‌ها از طریق یک خط لوله به یکدیگر متصل است و آب وارد مخزنی که در کوه بوجه قرار دارد، می‌شود تا برای تأمین فشار آب در ارتفاع واقع شده باشد.

وی گفت: این مخازن شامل دو مخزن ۵۰۰ مترمکعبی است که می‌تواند فشار بسیار خوبی در شبکه آب فضای سبز ایجاد کند.

شهردار خمین افزود: بیش از ۹۲ درصد آب مورد نیاز فضای سبز از آب شرب شهری جداسازی شده است و حدود هشت درصد آب مورد نیاز فضای سبز از طریق اداره آب و فاضلاب و آب شرب تأمین می‌شود.

کد خبر 634403

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.