تاثیر مستقیم دلار بر قیمت موبایل/ هنوز وضعیت رجیستری آیفون ۱۴ مشخص نیست

بازرس هیئت‌مدیره اتحادیه موبایل اصفهان با اشاره به تأثیرگذاری افزایش نرخ دلار بر بازار موبایل گفت: موبایل از کالاهایی است که قیمت آن به‌طورمستقیم تحت تأثیر ارز قرار دارد.

حسن میرشمشیری در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: مدت‌زمانی است که واردات گوشی بالای ۶۰۰ دلار ممنوع شده و ثبت سفارش نمی‌شود.

وی تصریح کرد: با افزایش قیمت دلار هم نوساناتی برای این نوع از گوشی‌ها به وجود آمد و باعث شد قیمت‌ها غیرمعقول و نامتعادل بالا رود.

به گفته این فعال، همان‌گونه‌که اشاره شد گوشی گران‌تر از ۶۰۰ دلار وارد نمی‌شود ولی تعدادی موبایل قبل از اعلام ممنوعیت خریداری شده یا ثبت سفارش شده بود که اکنون در بازار موجود است و تحت تأثیر نرخ ارز، باقیمت غیرکارشناسانه‌ای عرضه می‌شود.

میرشمشیری گفت: اما مابقی برندها به‌طور فراوان در بازار موجود است و با گارانتی ۱۸ ماهه و رجیستری شده به مشتری تحویل داده می‌شود. تأثیر گرانی دلار بر این برندها چندان محسوس نبوده است.

وی در رابطه با تعیین تکلیف رجیستری آیفون ۱۴ گفت: تا این ساعت هنوز وضعیت رجیستری و مبلغ رجیستری گمرکی آیفون ۱۴ مسافری که وارد شده‌اند مشخص نیست ولی وعده‌هایی برای یکی دوهفته آینده جهت تعیین تکلیف این گوشی‌ها داده شده است.

بازرس هیئت مدیره اتحادیه موبایل اصفهان در پاسخ به این پرسش که درحال‌حاضر شرایط بازار موبایل به چه صورت است خاطرنشان کرد: بازار راکد و استقبال مردم کاهش داشته است باوجود قرارگیری موبایل درسبد هزینه‌ها، اما خرید آن در اولویت نیست و با توجه به شرایط اقتصادی و قدرت خرید، اقلام دیگری، نسبت به خرید گوشی ارجحیت دارد.

کد خبر 634393

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.