صنعت با کمبود نیروی کار مواجه است

عضو هیئت‌مدیره خانه صنعت و معدن استان اصفهان گفت: با محدودیت‌های اینترنتی، امکان فعالیت گسترده مجازی کاهش یافت، اما باز هم مشاغلی همچون اسنپ و پیک موتوری برای اشتغال کوتاه‌مدت ترجیح داده می‌شود. بر این اساس، صنعت با کمبود نیروی کار مواجه شده است.

محمدرضا برکتین در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: اکنون سرعت تحصیل در دانشگاه‌ها کم شده، ضمن آنکه سرعت ورود متقاضی به بازار کار هم کاهش یافته است.

به گفته وی، آمار وزارت نیرو نشان می‌دهد که چه تعداد کارخانه‌ و واحد صنعتی در حال فعالیت است. همچنین از طریق تأمین اجتماعی نیز مشخص می‌شود چه میزان نیروی انسانیِ شاغل و چه میزان بیکار داریم.

عضو هیئت مدیره خانه صنعت، معدن و تجارت اصفهان تصریح کرد: ما در شرایطی قرار گرفته‌ایم که کار برای این نیروها وجود دارد و نیروی کار جذب این مراکز نمی‌شود.

برکتین اضافه کرد: کرونا و فضای مجازی مسیری دیگر را در برابر جوانان جویای کار ما قرار داد، که به‌جای اشتغال در مراکز تولیدی، مشاغل مجازی را برگزینند.

وی یادآور شد: البته با محدودیت‌های اینترنتی، امکان فعالیت گسترده مجازی کاهش یافت، اما باز هم مشاغلی همچون اسنپ و پیک موتوری برای اشتغال کوتاه‌مدت ترجیح داده می‌شود. بر این اساس، صنعت با کمبود نیروی کار مواجه شده است.

عضو هیئت‌مدیره خانه صنعت، معدن و تجارت استان اصفهان با اشاره به بیکاری قشر تحصیل‌کرده، گفت: تا پنج سال قبل با موج بیکاری قشر دانشگاه‌رفته و غیرتحصیل‌کرده مواجه بودیم و اکنون این مقدار کاهش پیدا کرده است.

کد خبر 634392

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.