آیا میزان فراوانی عناصر در تمام عمر کیهان یکسان است؟

یک پژوهشگر علوم فضایی گفت: با مشاهده جهان پیرامون و رصد کهکشان‌های نزدیک به راه‌شیری، باید نتایج یکسانی از فراوانی ذرات فلزی در نقاط مختلف به‌دست آورد.

عمران مرادی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، با اشاره به دوره‌های زمانی مختلفی که کیهان تاکنون گذرانده و تغییراتی که در هر دوره زمانی تجربه کرده، اظهار کرد: انفجار بزرگی که تحت عنوان «بیگ‌بنگ» شناخته می‌شود، نقطه‌ای است که جهان در آن متولد شده و به نوعی طلوع خورشید کیهان محسوب می‌شود.

وی افزود: از زمانی که بیگ‌بنگ رخ‌داده تا به امروز می‌توان دوره‌های زمانی مختلفی را به هر لحظه از عمر کیهان نسبت داد که نخستین دوره زمانی مربوط به صبح جهان هستی می‌شود. صبح جهان هستی، زمانی است که انفجار بزرگ تازه رخ‌داده و جهان دارای ویژگی‌های ویژه بوده است.

این پژوهشگر علوم فضایی در رابطه با ویژگی‌های دوره‌های زمانی مختلف عمر کیهان گفت: زمانی که جهان هستی متولد شد و در سال‌های نخستین خلقت، میزان فراوانی ذرات فلزی در کل کیهان با زمانی که معادل ظهر جهان است، متفاوت بوده و این مقدار با شرایط کنونی کیهان نیز بسیار تفاوت دارد.

مرادی در همین رابطه اشاره کرد: دوراقع گردوغبار ناشی از عناصر فلزی که در عالم پخش شده، همواره در حال تغییر بوده و میزان و نحوه فراوانی آن در هر دوره زمانی متفاوت است.

وی افزود: با توجه به همین مسئله می‌توان نتیجه گرفت که با مشاهده جهان پیرامون و رصد کهکشان‌های نزدیک به راه‌شیری باید نتایج یکسانی از فراوانی ذرات فلزی در نقاط مختلف به‌دست آورد.

کد خبر 634346

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.