۸۰ درصد اتوبوس‌های تهران به نوسازی نیاز دارند

شهردار تهران با اعلام اینکه ۱۰۰ درصد ون‌ها باید از رده خارج شوند، گفت: ۷۰ درصد تاکسی‌ها و ۸۰ درصد اتوبوس‌های تهران به نوسازی نیاز دارند.

به گزارش ایمنا، علیرضا زاکانی با اشاره به دستاوردهای این مجموعه در صنعت خودروسازی گفت: برای مدیریت و نوسازی ناوگان حمل‌ونقل شهری، چه در حوزه جابه‌جایی مسافر و چه در حوزه حمل بار، به همکاری با شرکت‌های داخلی ازجمله مجموعه سایپا نیاز داریم.

وی در ادامه افزود: بسیاری به من توصیه می‌کردند که برای نوسازی ناوگان حمل‌ونقل شهری به سراغ شرکت‌های خارجی برویم، اما همواره اولویت اول ما در شهرداری استفاده از تولید داخل بوده است و اگر جایی حس کردیم تولیدات داخل پاسخگوی نیازهای ما نیست به سراغ محصولات خارجی می‌رویم.

شهردار تهران در بخش دیگری از سخنان خود به راهبردهای پیش‌روی شهرداری تهران برای مشارکت با مجموعه‌های خودروسازی ازجمله سایپا اشاره کرد و گفت: پیشرفت‌های سایپا در صنعت خودروسازی برای ما شایان تقدیر است. در وهله نخست، برای همکاری با این مجموعه به دریافت پکیجی از خدمات نیاز داریم. همچنین علاوه بر مسئله خرید امکانات یکی از راهبردهای شهرداری، طرح‌ریزی پروژه‌های مشارکتی با مجموعه‌های خودروسازی است و برای تحقق این هدف باید بدانیم که آیا سایپا علاقه‌ای به مشارکت در پروژه‌های مختلف شهرداری دارد یا خیر.

وی در ادامه افزود: نکته دیگر این است که تهران ویترین کشور است. به همین دلیل هر پروژه‌ای در این شهر موفق شود بلافاصله به دیگر نقاط ایران تسری می‌یابد. اگر ماحصل همکاری میان شهرداری تهران و مجموعه سایپا موفقیت‌آمیز باشد، شهرداران دیگر شهرها نیز برای نوسازی ناوگان حمل‌ونقل شهری خود به سراغ سایپا خواهند آمد.

زاکانی با اشاره به چالش‌های حمل‌ونقل شهری تهران بیان کرد: حمل‌ونقل شهری تهران نیازمند ترمیم نیست، بلکه برای حل چالش‌های آن لازم است دست به تحول بزنیم. ناوگان حمل‌ونقل شهری تهران از فرسودگی چندساله رنج می‌برد، به نحوی که ۱۰۰ درصد ون‌ها باید از رده خارج شوند و ۷۰ درصد تاکسی‌ها و ۸۰ درصد اتوبوس‌ها به نوسازی نیاز دارند.

وی در ادامه درباره فرایند همکاری میان مجموعه سایپا و شهرداری تهران افزود: برای دقیق‌تر شدن ابعاد همکاری میان دو مجموعه لازم است تیمی با محوریت معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری تهران و مهندس تیموری (مدیرعامل سایپا) شکل گیرد و ان‌شاءالله تا شنبه هفته آتی شهرداری تیم خود را معرفی خواهد کرد.

شهردار تهران همچنین با اشاره به تمایل شهرداری در استفاده از خودروهای برقی و گازسوز گفت: در تهران با بحران آلاینده‌های گازی روبه‌رو هستیم. به همین دلیل استفاده از خودروهای برقی و گازسوز برای ما در اولویت است و به‌دنبال استفاده از خودروهایی با این ویژگی در حمل‌ونقل شهری هستیم.

وی تاکید کرد: برای ما قدرت عرضه سایپا بسیار مهم است، به نحوی که اگر با این مجموعه قراردادی بستیم، بدانیم که مفاد آن چه زمانی و به چه شکلی اجرایی می‌شود تا مبتنی بر آن، شهرداری تهران نیز بتواند هماهنگی‌های لازم را با دیگر دستگاه‌های مسئول ازجمله دولت انجام دهد.

منبع: ایسنا

کد خبر 634305

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.