سامانه سرد بارشی در استان اصفهان فعال می‌شود/ افزایش غلظت آلاینده‌ها در اواخر هفته

سرپرست اداره پیش‌بینی و مخاطرات جوی اداره کل هواشناسی استان اصفهان گفت: از اواخر امروز تا فردا به‌تدریج استان در دامنه فعالیت یک سامانه بارشی قرار می‌گیرد و در مناطق جنوبی، غربی و مرکزی با بارش برف و باران همراه خواهد شد.

لیلا امینی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، درباره پیش‌بینی وضعیت جوی هوای استان اصفهان، اظهار کرد: براساس بررسی آخرین نقشه‌ها و مدل‌های هواشناسی امروز جوی نسبتاً پایدار انتظار می‌رود که با افزایش غلظت آلاینده‌ها همراه است.

وی با بیان اینکه از اواخر امروز تا روز سه‌شنبه به تدریج استان در دامنه فعالیت یک سامانه بارشی قرار می‌گیرد و در مناطق جنوبی، غربی و مرکزی با بارش برف و باران همراه خواهد شد، افزود: در این مدت در بعضی از نقاط مستعد بارش، مه‌آلودگی دور از انتظار نیست.

سرپرست اداره پیش‌بینی و مخاطرات جوی اداره کل هواشناسی استان اصفهان تصریح کرد: بیشینه بارش‌های برف و باران برای مناطق جنوب، جنوب غربی و شرقی استان خواهد بود که با خروج این سامانه سرد بارشی از روز چهارشنبه بیست‌وهشتم دی‌ماه انتظار کاهش دما و به‌تدریج افزایش غلظت مواد آلاینده در مرکز و کلان‌شهر اصفهان پیش‌بینی می‌شود.

وی درباره بیشترین بارش‌های ذوب حاصل از برف شهرستان‌های استان اصفهان طی ۲۴ ساعت اخیر، گفت: در این مدت بیشترین بارش‌ها به ترتیب در چمران از توابع شهرستان فریدون‌شهر با ۱۹ سانتی‌متر، اسلام‌آباد موگویی با ۸.۷ سانتی‌متر و چادگان با ۲.۹ سانتی‌متر ثبت و گزارش شده است.

امینی با بیان اینکه بیشینه دمای هوا طی ۲۴ ساعت آینده در بیشتر نقاط دو تا سه درجه افزایش خواهد داشت و کمینه دما در مناطق غربی استان دو تا سه درجه کاهش دارد، افزود: بیشینه دمای هوای کلان‌شهر اصفهان در گرم‌ترین ساعات امروز به ۱۱ درجه سانتی‌گراد بالای صفر و کمینه آن بامداد فردا به صفر درجه سانتی‌گراد می‌رسد.

وی خاطرنشان کرد: شهرضا با دمای ۱۴ درجه سانتی‌گراد بالای صفر و بوئین میاندشت با دمای ۱۸ درجه سانتی‌گراد زیر صفر به ترتیب گرم‌ترین و خنک‌ترین مناطق استان هستند.

کد خبر 634273

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.