تبعات تک‌قطبی‌شدن شهر ارومیه

عضو شورای اسلامی شهر ارومیه با بیان اینکه طرح تفصیلی این شهر دارای مشکلات عدیده ای است، گفت: درحال‌حاضر ارومیه تبدیل به شهر تک‌قطبی و تک‌هسته‌ای شده و تنها شامل هسته مرکزی است که تبعات آن ادامه خواهد داشت.

توحید علی‌نژاداصل در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: تمام مسئولان وظیفه دارند برای رفع مشکلات مردم گام بردارند.

وی با بیان اینکه شفاف‌سازی در تمام امور باید در دستور کار قرار گیرد، ادامه داد: مردم از کاغذ بازی و پاس‌کاری خسته شده‌اند و هدف و محوریت باید رفع مشکلات مردم باشد.

عضو شورای اسلامی شهر ارومیه با بیان اینکه طرح تفصیلی این شهر دارای مشکلات عدیده‌ای است، گفت: درحال‌حاضر ارومیه تبدیل به شهر تک‌قطبی و تک‌هسته‌ای شده و تنها شامل هسته مرکزی است که تبعات آن ادامه خواهد داشت.

وی با اشاره به موضوع جمعیت ارومیه در تصویب طرح جامع تصریح کرد: مدیریت شهری از سرشماری ارومیه برای مشخص شدن جمعیت واقعی آن حمایت مادی و معنوی می‌کند، چراکه وظیفه رفع مشکلات بر عهده ما است و نمایندگان برای دفاع از حقوق مردم انتخاب می‌شوند، لذا علت کش‌وقوس بر سر جمعیت، تضییع نشدن منافع تک تک شهروندان است.

علی‌نژاداصل با انتقاد از تصویب طرح جامع شهر ارومیه اضافه کرد: اگر هدف رفع مشکل است، چرا کمربندی اصلی شهر در طرح جامع آورده نشده بود و اگر برای رفع مشکلات مردم کار می‌کنیم، باید هماهنگی بین دو مجموعه مدیریت شهری و راه‌وشهرسازی وجود داشته باشد.

وی ادامه داد: اقتصاد شهری و ساخت‌وسازها با اجرای طرح تفصیلی فلج شده است، البته درآمد فعلی حاصل از ماده ۱۰۰ مربوط به جرایم تخلفات سال‌های گذشته است.

عضو شورای اسلامی شهر ارومیه افزود: رفع معضلاتی همچون بیکاری و سد معبر با رفع مشکلات مدیریت شهری و تسهیل در امور این مجموعه تحقق خواهد یافت، زیرا صنف ساختمان‌سازی به صورت غیرمستقیم برای ۳۵۰ نفر شغل ایجاد می‌کند و در صورت نبود ساخت‌و ثساز معضلات اجتماعی پیش خواهد آمد، لذا مقام عالی استان، معاونان استاندار و تمام افراد دخیل در کنار مدیریت شهری باید همدلی داشته باشند تا گره از مشکلات مردم باز شود.

وی گفت: اداره کل مسکن و شهرسازی نباید با اتکا به شکل ظاهری قوانین بر مشکلات ناشی از طرح تفصیلی ناکارآمد چشم بندد و نسبت به تضرر مردم بی‌تفاوت باشد، مردم انتظار عملکرد دارند و برای نشان دادن این عملکرد نیازمند حرکت هستیم که لازمه آن انجام بعضی اقدامات ماندگار و آواربرداری از اقدامات گذشته است.

کد خبر 634261

برچسب‌ها