کاهش ۸۰ درصدی صدور پروانه ساختمانی در ارومیه

رئیس کمیسیون ویژه توسعه محلی و بازآفرینی شهری شورای اسلامی شهر ارومیه گفت: طی شش ماه نخست امسال، ۴۳۱ پروانه ساختمانی صادر شده است در حالی که سال ۱۳۹۹ در همین بازه زمانی نزدیک ۱۷۰۰ پروانه صادر شده بود که کاهش حدود ۸۰ درصدی را در پی داشته است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، یعقوب حسینی امروز _ دوشنبه بیست‌و ششم دی‌_ در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: انتظار این است که برگزاری جلسات منجر به رفع مشکلات شهر و شهروندان شود، اما پس از برگزاری چندمین جلسه مشکلات همچنان پابرجا است و ضروری است مکانیزمی برای رفع مسائل و مشکلات تعیین شود.

وی با اشاره به مشکلات عدیده شهر در حوزه درآمدزایی، افزود: طی شش ماه نخست امسال ۴۳۱ پروانه ساختمانی در شهرداری ارومیه صادر شده است در حالی که سال ۱۳۹۹ در همین بازه زمانی نزدیک ۱۷۰۰ پروانه صادر شده بود که کاهش حدود ۸۰ درصدی را در پی داشته است.

رئیس کمیسیون ویژه توسعه محلی و بازآفرینی شهری شورای اسلامی شهر ارومیه خاطرنشان کرد: با توجه به سیاست‌های محدودسازی بلندمرتبه‌سازی، رشد عمودی شهر و تشویق به توسعه افقی شهر الحاقاتی انجام شده است.

حسینی ادامه داد: زمین‌های الحاقی باید جهت ساخت‌وساز در اختیار مردم قرار گیرد، اما آنچه در عمل مشاهده می‌شود، چیز دیگری است.

وی با اشاره به الحاقات روستاها به محدوده شهری، تصریح کرد: بادکی، بالو و ریحان آباد تلنباری از مشکلات سال‌های گذشته در خدمات‌رسانی را یدک می‌کشد و الحاق این مناطق هیچ تأثیری در رفع مشکلات شهر ارومیه نداشته است.

رئیس کمیسیون ویژه توسعه محلی و بازآفرینی شهری شورای اسلامی شهر ارومیه ادامه داد: لازم است هرچه زودتر برای رسیدگی به این مناطق وارد عمل شد و جهت رفع مشکلات اهالی چاره‌اندیشی کرد، چراکه مشکلات تلنبار شده شهر با الحاقات اخیر و با این نحوه مدیریت دوچندان می‌شود.

کد خبر 634239

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.