عبور خط لوله گاز از «فرادنبه» تنش‌های مردمی به‌وجود آورده است

رئیس کمیسیون برنامه بودجه و حقوقی شورای اسلامی استان چهارمحال‌وبختیاری گفت: عبور خط لوله گاز از وسط شهر فرادنبه، تنش‌های مردمی به‌وجود آورده است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، عبداله صفیان امروز _ دوشنبه بیست‌وششم دی- در جلسه با رئیس‌کل دادگستری چهارمحال‌وبختیاری، با اشاره به مشکلاتی که از لحاظ حقوقی برای شوراهای اسلامی پیش آمده است، اظهار کرد: به منظور حفظ مشارکت عمومی مردم و عدم تغییر دیدگاه‌ها نسبت به شوراهای اسلامی می‌طلبد مسئولان امر در جهت حفظ جایگاه این نهاد عمومی نکات آموزشی لازم را به آنها ارائه کنند.

رئیس کمیسیون برنامه بودجه و حقوقی شورای اسلامی استان چهارمحال‌وبختیاری افزود: در بعضی از تصمیمات اتخاذ شده از جمله عبور خط لوله گاز از وسط شهر فرادنبه، مشکلات و تنش‌های مردمی بوجود آمده که شهرداری توان رفع آنها را نداشته که خواستاریم نسبت به رفع مشکل آلودگی ناشی از جمع شدن آب در این محوطه و حل مشکل مردم تدابیری اندیشده شود.

صفیان استقرار شورای حل اختلاف در شهر فرادنبه و احداث ساختمان دادگاه در شهر بلداجی با توجه به مصوبه وزارت کشور را از مطالبات عمده این شهرستان عنوان کرد.

نبود دادرس حقوقی در شهرستان بن

محمود بهارلویی عضو هیات رئیسه شورای اسلامی استان چهارمحال‌وبختیاری با بیان اینکه مردم در برگزاری انتخابات شوراهای اسلامی مطلوب بود، گفت: حضور شوراهای اسلامی که یک نهاد مردمی است در زمان انتخابات حماسه‌ای بزرگ برای کشور جمهوری اسلامی ایران را رقم می‌زند.

وی با اشاره به نقش آموزش در عملکرد شوراهای اسلامی خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه از زمان برگزاری انتخابات تا زمان آغاز به‌کار آنها سه ماه فاصله وجود دارد امیدواریم در دوره‌های بعد مسئولین دوره‌های آموزشی شوراهای اسلامی شهر و روستا را در این مدت برگزار تا آنها با آمادگی کامل شروع به کار کنند چرا که هر ارگانی دوره‌های آموزشی ضمن خدمت و اول خدمت را جهت کارکنان برگزار می‌کند.

بهارلویی کمبود فضای اداری در ساختمان دادگستری بن و نبود دادرس حقوقی در این شهرستان را از عمده مطالبات مردمی عنوان کرد و خواستار رفع آنها شد.

دستگاه قضایی خود را متولی صیانت از بیت‌المال و حقوق عامه می‌داند

سیدمحمد موسوی، معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم اداره‌کل دادگستری چهارمحال‌وبختیاری با تقدیر از اهتمام اعضای شورای اسلامی استان برای بررسی و رفع مشکلات مردم، تصریح کرد: دستگاه قضایی خود را متولی صیانت از بیت‌المال و حقوق عامه می‌داند، لذا بسیاری از مطالباتی را که در خصوص عملکرد دستگاه‌های اجرایی مطرح می‌شود در کمیته صیانت از حقوق عامه و شورای حفظ حقوق بیت‌المال استان پیگیری می‌کند.

وی افزود: دادگستری استان در زمینه مطالبات مردمی نسبت به تکمیل و راه‌اندازی طرح‌های عمرانی سعی می‌کند تا از طریق برگزاری جلسات ستاد حمایت از اقتصاد مقاومتی و رایزنی با دستگاه‌های مربوطه در روند پیشبرد و تکمیل این طرح‌ها مشارکت داشته باشد.

کد خبر 634220

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.