راه‌اندازی خانه‌های فرهنگ شهرکرد

رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری شهرکرد گفت: راه‌اندازی خانه‌های فرهنگ در محله منظریه و ۳۲ محله دیگر شهر در اولویت قرار گرفته است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، رضا ریاحی امروز _دوشنبه بیست‌وششم دی‌ماه _ در یکصدوپنجاه‌وپنجمین جلسه علنی شورای اسلامی شهرکرد، اظهار کرد: راه‌اندازی خانه‌های فرهنگ در محله منظریه و ۳۲ محله دیگر شهرکرد در اولویت قرار گرفته است که عملیات اجرایی ساخت آن از ابتدای سال آینده آغاز خواهد شد.

وی افزود: ساخت و نصب ۱۴ نماد فرهنگی در شهر برای نوروز ۱۴۰۲ تصویب شده است که به همراه رنگ‌آمیزی و دیوارنگاری‌های در سطح شهر انجام خواهد شد.

رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری شهرکرد خاطرنشان کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون ۵۰ متکدی با همکاری فرمانداری، نیروی انتظامی و بهزیستی از سطح شهر جمع‌آوری و تحویل متولیان امر شده‌اند.

ریاحی تاکید کرد: المان‌های نوروزی یکی از مهم‌ترین روش‌ها برای معرفی فرهنگ و رسوم در شهرها است و به هیچ عنوان نمی‌توان منکر تأثیر مثبت المان‌های شهری در زیبایی و افزایش جذابیت شهرها شد؛ لذا در راستای معرفی صنایع‌دستی، فرهنگ استان و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت، تعدادی از المان‌های نصب شده مربوط به شهدای استان و صنایع‌دستی است.

وی اضافه کرد: مردم همیشه از نمادها استقبال ویژه‌ای داشته‌اند و این استقبال را می‌توان به خوبی در زمان گرفتن عکس یادگاری در کنار نمادها شاهد بود.

رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری شهرکرد تصریح کرد: شهرداری تنها متولی حوزه صنایع‌دستی و فرهنگ نیست، دستگاه‌های اجرایی دیگری مانند میراث فرهنگی، ارشاد اسلامی و حوزه هنری نیز متولی هستند و هرکدام نقشی بر عهده دارند؛ لذا همه دستگاه‌ها و نهادها باید هم‌افزایی داشته باشند، چراکه شرایط امروز جامعه، شهرداری و دولت به‌نحوی است که اعتبارات محدود شده و همکاری برای به سرانجام رسیدن یک پروژه نیاز است.

تدوین اطلس سرمایه‌گذاری شهرکرد

ریاحی گفت: میدان فردوسی تا میدان بوعلی‌سینا در شهرکرد به عنوان گذر صنایع‌دستی نامگذاری و در ضلع جنوب این خیابان کوی نمدمالان واقع شده است که توسط سازمان عمران و بازآفرینی شهرداری سنگ‌فرش شد.

وی با گلایه از برخی شهروندان افزود: برخی افراد روی کافوهای مخابراتی رنگ‌آمیزی شده که با دقت و توسط نقاش متخصص به صورت تخصصی طراحی و اجرا شده است، اعلامیه می‌چسبانند که اقدامی ناشایست است؛ البته این اقدام پیگرد قانونی دارد، اما نباید فراموش کرد که اصلی‌ترین حافظان شهر شهروندان هستند.

در ادامه امین اسدی، مدیر سرمایه‌گذاری و مشارکت‌های شهرداری شهرکرد نیز اظهار کرد: اطلس سرمایه‌گذاری شهرکرد با ۱۰۰ طرح به زبان‌های فارسی، انگلیسی و عربی در حال تدوین است.

وی ادامه داد: برای اجرای هر کدام از طرح‌های سرمایه‌گذاری این اطلس، حداقل ۱۰۰ میلیارد ریال اعتبار نیاز است.

کد خبر 634201

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.