سرمایه‌گذاری کلان کائوسیونگ برای هوشمندسازی شهر

مدیران کائوسیونگ، شهری در تایوان، از تخصیص بودجه‌ای یک میلیون و ۵۰۰ هزار دلاری برای بهره‌گیری از فناوری‌های روز دنیا نظیر اینترنت اشیا و هوش مصنوعی با هدف هوشمندسازی زیرساخت‌های شهری خبر داده‌اند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، اقدام جدید مدیران کائوسیونگ برای افزایش هوشمندی شهر به بهره‌گیری هرچه بیشتر آن از اینترنت اشیا و هوش مصنوعی منجر خواهد شد و در نهایت، بهبود زیرساخت‌های شهری را با هدف افزایش کیفیت زندگی به دنبال خواهد داشت. در این راستا، قرار است دوربین‌های مجهز به سنسورهای هوش مصنوعی در سراسر فضاهای شهری نصب شود که در پی آن، نظارت بر معابر مقدور خواهد شد. در واقع، اطلاعات ضبط شده در این دوربین‌ها به مرکز پردازش داده‌ها ارسال خواهد شد و مدیران را قادر به تجزیه و تحلیل آن‌ها برای اعمال اقدامات لازم، پیش از وقوع بحران خواهد کرد.

سرمایه‌گذاری کلان کائوسیونگ برای هوشمندسازی شهر

سنسورهای جدید مجهز به هوش مصنوعی و اینترنت اشیا در سایر زیرساخت‌های کائوسیونگ مانند سیستم‌های روشنایی نصب خواهد شد و امکان رفع مشکلات مربوط به این سیستم‌ها را برای مدیران فراهم خواهد آورد، ضمن این‌که در افزایش امنیت محیط‌های اطراف فضاهای شهری نیز نقش مهمی ایفا خواهد کرد. سنسورهایی که روی سیستم‌های روشنایی شهر نصب می‌شود، از قابلیت نظارت بر فضاهای پارک نیز برخوردار خواهد بود و از این طریق در بهبود ترافیک و وضعیت پارک خودروها مؤثر خواهد بود. از دیگر ویژگی‌های این سنسورها می‌توان به آگاه‌سازی مدیران کائوسیونگ از احتمال وقوع سیل از طریق فراهم آوردن داده‌های زمان واقعی اشاره کرد که این امر به سهم خود می‌تواند برنامه‌ریزان شهر را به اعمال اقدامات لازم برای کاهش خطرات احتمالی سوق دهد.

سرمایه‌گذاری کلان کائوسیونگ برای هوشمندسازی شهر

جالب است بدانید که اینترنت اشیا و هوش مصنوعی نصب شده در سیستم‌های روشنایی شهر تایوانی قابلیت برقراری ارتباط میان تیرهای چراغ برق مختلف با یکدیگر را برای ایجاد هشدارهای جدی در هنگام ضرورت فراهم می‌آورد، ضمن این‌که در اشتراک ویدئوهای ضبط شده برای مدیریت بهتر وضعیت معابر اثربخش خواهد بود.

مدیران کائوسیونگ امیدوار هستند موفقیت آن‌ها در این پروژه، زمینه‌ساز هوشمندسازی بیشتر شهر شود و به رفع مشکلات مربوط به بحران‌هایی نظیر آلودگی هوا و تغییرات اقلیمی در آینده نزدیک منجر شود.

کد خبر 634193

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.