پروژه‌های بازآفرینی در گرمسار نیازمند تامین اعتبار است

رئیس شورای اسلامی شهر گرمسار گفت: دو پروژه شاخص بازآفرینی شهری در این شهرستان نیازمند تامین اعتبار است.

فتح‌الله معینیان در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با اشاره به اینکه دو پروژه شاخص بازآفرینی شهری در این شهرستان نیازمند تأمین اعتبار است، اظهار کرد: پروژه بازار اصلی گرمسار و فرهنگسرای راه‌آهن پس از تدوین و تعریف به صورت نیمه‌کاره رها شده است که انتظار می‌رود برای تکمیل آن، منابع مالی از سوی دستگاه‌های مربوطه تأمین شود و تمام سازمان‌ها و ارگان‌های اجرایی در این پروژه‌ها مشارکت و همکاری داشته باشند.

وی با بیان اینکه به دلیل افزایش جمعیت و کمبود زیرساخت‌ها، بلندمرتبه‌سازی در کشور رواج یافته است، خاطرنشان کرد: برای توسعه شهری باید به صورت جدی به سمت محدودیت در بلندمرتبه‌سازی حرکت کنیم.

رئیس شورای اسلامی شهر گرمسار با اشاره به لزوم توجه ویژه سازمان بازآفرینی شهری ایران به بافت فرسوده شهری، تصریح کرد: امیدواریم با در نظر گرفتن ضرورت توجه به مرمت و احیای بافت فرسوده شهری از سوی این سازمان، شاهد تحولات مطلوبی در این حوزه برای شهرستان گرمسار باشیم.

وی ادامه داد: بازآفرینی شهری نگرش و اقداماتی جامع و یکپارچه برای رفع مشکلات شهری است که در نهایت به یک پیشرفت پایداری اقتصادی، کالبدی، اجتماعی و محیطی خواهد انجامید.

معینیان گفت: هدف از اجرای سیاست‌های بازآفرینی شهری و برنامه‌های تجدید حیات شهری، ارتقای شرایط کیفی زندگی در سکونتگاه‌ها از طریق ایمن‌سازی و مقاوم‌سازی ساختمان‌ها، توسعه و بهبود زیرساخت‌های شهری، تأمین خدمات شهری مورد نیاز، آموزش ساکنان، ایجاد فرصت‌های شغلی، تقویت نهادهای مدیریت محلی و دفاتر خدمات محله‌ای مردم‌نهاد، الگوسازی و ترویج قواعد و دستورالعمل‌های کیفی ساخت‌وساز است.

کد خبر 634172

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.