کمبود گاز نداریم/ مشکل مصرف بهینه انرژی است

نایب رئیس کمیسیون امور داخلی و شوراهای مجلس استفاده از گاز برای تولید انرژی‌های پاک را موجب افزایش تولید انرژی، درآمدزایی و ارزآوری برای کشور دانست و گفت: استحصال گاز در داخل کشور موضوعی است که دولت‌ها باید زیرساخت‌های آن را فراهم کنند تا بتوانیم مشکل کمبودهای مقطعی را حل کنیم.

محمدحسن آصفری در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، در خصوص کمبود انرژی گاز و تعطیلی مراکز برخی استان‌ها به دلیل سرما، اظهار کرد: در زمینه تأمین گاز مشکلی در کشور نداریم، میادین گازی و فازهای آنها در حال بهره‌برداری است و در صورتی که به خوبی از آنها استفاده کنیم، مشکلی برای تأمین مصرف گاز بخش خانگی یا صنعت و موارد دیگر وجود نخواهد داشت.

وی بی‌توجهی به زیرساخت‌های لازم برای تولید و استفاده از گاز در سال‌های گذشته افزود: برای جمع‌آوری گاز داخل کشور و استفاده از آن برای بخش‌های خانگی و صنایع تدبیر و برنامه‌ریزی درستی انجام نشده و در کنار آن به دلیل قیمت پایین گاز امروز این انرژی به سادگی در اختیار برخی از صنایع گذاشته می‌شود که گاهی آن‌را هدر می‌دهند و به خوبی از آن استفاده نمی‌کنند.

نایب رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس شورای اسلامی مدیریت و بهره‌برداری درست از گاز را برای جلوگیری از هدررفت منابع انرژی در داخل کشور ضروری دانست و خاطرنشان کرد: در حوزه‌های انرژی نیز باید گام‌های بزرگی از جمله ساخت نیروگاه‌های بزرگ برقی برداریم، امروز دنیا به سمت استفاده از انرژی‌های پاک می‌رود و می‌توانیم از گاز برای ایجاد و توسعه نیروگاه‌ها و استفاده از انرژی پاک برق در کشور بهره بریم.

وی با تاکید بر لزوم افزایش تولید انرژی برق ادامه داد: نیاز نیست که همه مردم از گاز استفاده کنند بلکه افزایش تولید انرژی برق زمینه مصرف انرژی‌های پاک و با صرفه اقتصادی را فراهم می‌کند، همچنین می‌توانیم بخش زیادی از آن را صادر و برای کشور درآمدزایی کنیم.

آصفری تصریح کرد: این موارد باید در گذشته به عنوان زیرساخت برنامه‌ریزی می‌شد و بهره‌برداری از انرژی‌ها مورد توجه قرار می‌گرفت اما این اتفاق نیفتاده است و اکنون امیدواریم که دولت، وقت بیشتری به این موضوع اختصاص دهد تا بتوانیم از منابع انرژی به‌درستی در داخل کشور استفاده کنیم.

وی استفاده از گاز برای تولید انرژی‌های پاک را موجب افزایش تولید انرژی، درآمدزایی و ارزآوری برای کشور دانست و گفت: استحصال گاز در داخل کشور موضوع دیگری است که باید دولت‌ها با برنامه‌ریزی در این زمینه زیرساخت‌های لازم را فراهم کنند تا مشکل کمبودهای مقطعی حل شود البته اکنون کمبود گاز نداریم بلکه مشکل ما مصرف بهینه انرژی است زیرا گاز را به طور مستقیم وارد بخش صنایع و خانگی می‌کنیم.

نایب رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: در صورتی که بتوانیم از این گاز برای تولید انرژی‌های پاک نیروگاهی استفاده کنیم گام مؤثری در زمینه بهره‌وری، محرومیت زایی و رفع مشکلات کمبود انرژی در داخل کشور برداشته خواهد شد.

کد خبر 634161

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.