نگرانی نتانیاهو از وقوع جنگ داخلی در رژیم صهیونیستی

نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در سایه تشدید تنش‌های سیاسی درباره وقوع جنگ داخلی در این رژیم ابراز نگرانی کرد.

به گزارش ایمنا و به نقل از پایگاه خبری فلسطین الیوم، بنیامین نانیاهو در پی دعوت جناح اپوزیسیون برای تشدید اعتراضات و اعتصاب‌ها درباره وقوع جنگی داخلی در رژیم صهیونیستی هشدار داد و در جلسه هفتگی کابینه اظهار کرد: پیش از انتخابات اخیر پارلمانی وعده اصلاحات در دستگاه قضائی را داده بودم.

نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی افزود: برنامه کاری کابینه تا پیش از این انتخابات برای همگان روشن بود و بر گام برداشتن در اجرای این برنامه اصرار می‌ورزید.

نتانیاهو از جناح اپوزیسیون خواست تا در مسیر شعارهای تنش‌زا که باعث ویرانی رژیم صهیونیستی و وقوع جنگ داخلی می‌شود، حرکت نکنند.

او در انتقاد از اعتراضات و اظهارنظرهای سران اپوزیسیون کنونی رژیم صهیونیستی افزود: وقتی ریاست جناح اپوزیسیون را برعهده داشتم، چنین سخنانی علیه کابینه نمی‌گفتم.

خیابان‌های شهرهای تل‌آویو، حیفا و قدس اشغالی در هفته‌های اخیر شاهد تظاهرات مخالفان نتانیاهو و سیاست‌های او از جمله در زمینه اصلاح برخی قوانین دستگاه قضائی بوده است.

رهبری این اعتراضات را جناح اپوزیسیون به ریاست یائیر لاپید نخست‌وزیر و بنی‌گانتس وزیر جنگ کابینه سابق رژیم صهیونیستی برعهده دارد.

تظاهرکنندگان در قدس اشغالی در برابر منزل نتانیاهو نخست‌وزیر تجمع کرده و شعارهایی از جمله "راست و چپ، جلوی لیوین (وزیر دادگستری) را بگیرید.

اشاره آنان به یاریو لیوین، وزیر دادگستری کابینه نتانیاهو است که مدافع پروژه جنجال برانگیز اصلاح نظام قضائی است.

لیوین تمرکز خود را بر تهیه طرح قوانین لازم برای انجام اصلاحات در سیستم قضائی رژیم صهیونیستی معطوف کند تا آن را در پایان ژانویه به کمیسیون قانون‌گذاری و قوانین پایه در کنست (پارلمان) این رژیم بفرستد.

کد خبر 634155

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.