مخالفت مناطق جنوب لندن با طرح مناطق کم‌انتشار

شورای شهر ساتون، واقع در جنوب لندن، با اعتقاد بر ناعادلانه بودن طرح‌های لندن برای کاهش آلودگی هوا و ترافیک از پیاده‌سازی مقدمات اجرای آن‌ها خودداری کرد.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، شورای شهر ساتون اعلام کرد که از نصب دوربین‌های مناطق بسیار کم‌انتشار (ULEZ) که در راستای کاهش آلودگی هوا و تراکم ترافیک برنامه‌ریزی شده است، جلوگیری خواهد کرد زیرا جریمه روزانه ۱۲.۵ پوندی را برای رانندگان خودروهای آلاینده بسیار ناعادلانه می‌داند. شورای شهر در حالی مخالفت خود را مطرح کرد که لندن از پیاده‌سازی این طرح در کل پایتخت انگلستان از اوایل آگوست پیش رو خبر داد.

شورا اعلام کرد که بسیاری از ساکنان ساتون برای تردد به اتوبوس‌های عمومی و خودروهای شخصی متکی هستند زیرا این شهر هم‌چون دیگر نقاط لندن از خدمات متروی زیرزمینی و تراموای زمینی برخوردار نیست.

شورای شهر ساتون خاطرنشان کرد که هزینه‌های پیاده‌سازی طرح مقابله با آلودگی و ترافیک لندن بر افرادی همچون صاحبان مشاغل کوچک و کارگران تحمیل خواهد شد که پیش از این و هم‌اکنون نیز برای گذران امور روزانه خود با مشکلات بسیار مواجه بوده و هستند.

شورای شهر از سازمان حمل‌ونقل لندن خواست که به‌جای طرح مذکور یک طرح اسقاط جامع‌تر ارائه دهد که زمان بیشتری را برای تغییر خودروهای سازگار با محیط‌زیست و افزایش تعداد اتوبوس‌ها و ترامواها در ساتون برای ساکنان فراهم می‌آورد.

مخالفت مناطق جنوب لندن با طرح مناطق کم‌انتشار

شورا تصدیق کرد که لندن می‌تواند طرح غیرمحبوب خود را برای ایجاد مناطق بسیار کم‌انتشار به ساتون تحمیل کند اما اطمینان داد که تمام تلاش خود را به کار خواهد برد تا صدای مردم محلی را به گوش شهردار لندن برساند.

سخنگوی شهرداری لندن در دفاع از این طرح تاکید کرد که هوای سمی موضوع مرگ و زندگی است و سالانه جان حدود چهار هزار نفر از شهروندان را می‌گیرد، به همین دلیل شهردار هرگز از طرح فعلی صرف‌نظر نخواهد کرد، با این وجود شهرداری برای کمک به شهروندانی از جمله توان‌خواهان و افراد کم‌درآمد که در بحبوحه هزینه‌های زندگی برای بهبود وسایل‌نقیله نیازمند کمک‌های مالی هستند، بزرگ‌ترین طرح اسقاط ممکن را برابر با ۱۱۰ میلیون پوند تعیین کرده است.

شهرداری در زمینه طرح مذکور نیز اعلام کرد که با ارائه پشتیبانی‌های بی‌نظیر، دوره تعیین‌شده برای تعدادی از وسایل‌نقلیه و گروه‌های نیازمند در شهر را افزایش و گذرنامه‌هایی برای تردد رایگان با اتوبوس در اختیار این گروه‌ها قرار داده است. شهرداری لندن تاکید کرد که پیشرفت‌های قابل توجه شبکه اتوبوس‌رانی برون‌شهری لندن، حمل‌ونقل عمومی را جایگزین جذاب‌تری برای خودرو خواهد کرد.

کد خبر 634128

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.