برنامه‌ای ضربتی برای حفظ و نگهداشت خطوط ریلی تدوین و اجرایی می‌شود

وزیر راه و شهرسازی ضمن عذرخواهی از مسافران به‌دلیل مشکلات حمل‌ونقلی در روزهای گذشته، از تدوین برنامه‌ای ضربتی برای حفظ و نگهداشت خطوط ریلی با هدف رفع عقب‌ماندگی‌های این صنعت خبر داد.

به گزارش ایمنا، به نقل از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، مهرداد بذرپاش با حضور در شرکت راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران در نشستی با مدیران این شرکت، مشکلات تردد در بعضی خطوط ریلی را بررسی کرد و در جریان نحوه خدمات‌رسانی شرکت راه‌آهن قرار گرفت.

وی با بیان اینکه شرایط جوّی این روزها وظایف بیشتری را به وزارت راه و شهرسازی و مجموعه راه‌آهن تحمیل کرده است، از زحمات کارکنان شرکت راه‌آهن و شرکت‌های بهره‌بردار حوزه ریلی قدردانی و اظهار کرد: در بعضی روزهای سال همچون زمان سرمای هوا، هنگام مناسبت‌های خاص و روزهای عید، حجم کار مجموعه راه‌آهن بیشتر می‌شود. بنابراین باید به شیوه‌ای عمل شود تا امدادرسانی‌های به‌موقع و لحظه‌ای در هنگام رخدادها به مردم و حادثه‌دیدگان ارائه شود.

وزیر راه و شهرسازی ضمن عذرخواهی از مردم بابت مسائل پیش‌آمده در راه‌آهن افزود: واقعیت این است که شرکت راه‌آهن از سال‌های گذشته در نگهداشت خطوط و نوسازی ناوگان با مشکلاتی مواجه بوده و عقب‌ماندگی در بخش راه‌آهن با سطح خدمات گسترده‌ای که ارائه می‌دهد در نگهداشت خطوط، لوکوموتیو، واگن‌ها و ... وجود دارد و واقف هستیم که شبکه راه‌آهن باخدماتی که ارائه می‌دهد نیازمند رسیدگی است.

وی تصریح کرد: در سال‌های گذشته به نوسازی ناوگان و نگهداشت خطوط ریلی کم‌توجهی شده و به‌عنوان مقام مسئول، حتما برنامه‌ای را برای تامین منابع ویژه برای نگهداری خطوط ریلی در نظر می‌گیریم و اجرایی می‌کنیم.

بذرپاش ادامه داد: در یک تا دو سال آتی برنامه‌ای ضربتی برای حفظ و نگهداشت خطوط ریلی تدوین و اجرایی خواهد شد.

عضو کابینه دولت سیزدهم از مدیر عامل راه‌آهن جمهوری اسلامی خواست از همه کارکنان خدوم که در شرایط سردی هوا به در راه‌ماندگان خطوط ریلی خدمات‌رسانی کردند قدردانی شود.

وی یادآور شد: شرکت‌های بهره‌بردار، همکار شرکت راه‌آهن در این صنعت محسوب می‌شوند. بنابراین انتظار است تا در مشکلات پیش‌آمده همچون سردی هوا و توقف جابه‌جایی، شرکت‌های بهره‌بردار همچون گذشته کاملا در کنار شرکت راه‌آهن در ارائه خدمت به مردم و در راه‌ماندگان باشند.

بذرپاش دستور داد که سیر ایمن اولویت اصلی راه‌آهن باشد و قطاری که خطرپذیری‌اش از میزان معینی بیشتر شد، به هیچ‌وجه حرکت نکند.

کد خبر 634110

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.