سهم شهرداری از اعتبارات بازآفرینی ۲۵ درصد است

شهردار ارومیه گفت: سهم شهرداری از ۱۲۰ میلیارد تومان اعتبار تخصیص‌یافته به طرح بازآفرینی فضاهای شهری حدود ۲۲ تا ۲۵ درصد است.

حسین مهدی‌زاده در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: اداره کل راه و شهرسازی در حوزه کاربری‌های عمومی دغدغه‌هایی دارد، اما مصوبه‌ای که در شورای حفظ حقوق بیت‌المال تصویب و به تمام شهرهای استان ابلاغ شده است، برای املاک قولنامه‌ای با کاربری مسکونی است.

وی افزود: ما طبق مصوبه در کاربری‌های غیرمسکونی پروانه صادر نخواهیم کرد، مگر اینکه برای این مهم در شورای حفظ حقوق بیت‌المال و سایر مراجع بالادستی راهکارهایی اتخاذ شود.

شهردار ارومیه خاطرنشان کرد: تسریع و تسهیل انجام فرآیندها در مجموعه مدیریت شهری و ضرورت پاسخگویی به استعلامات ضرورت دارد. تأمین زمین برای مشاغل مزاحم شهری از اهمیت زیادی برخوردار است و در صورت واگذاری زمین بلامعارض انتقال مشاغل مزاحم شهری باید در دستور کار قرار گیرد.

مهدی‌زاده با بیان اینکه زمین واگذار شده برای جانمایی و انتقال ضایعات‌فروشان معارض ملکی داشت، تصریح کرد: شورای تأمین در این خصوص جلساتی برگزار کرد و اداره کل راه و شهرسازی برای واگذاری زمین مورد نیاز به منظور ساماندهی ضایعات‌فروشان اعلام آمادگی کرد؛ اقداماتی نیز انجام شده است، اما اشخاصی مدعی شدند که این زمین‌ها مالکیت معارض دارد.

شهردار ارومیه گفت: به منظور حل مشکل پروژه میدان امام (ره) مکاتباتی با دیوان محاسبات انجام و برای این طرح از محل اعتبارات طرح‌های بازآفرینی شهری هزینه در نظر گرفته شده است.

مهدی‌زاده با اشاره به مجموعه اقداماتی که برای اجرایی شدن پروژه میدان امام (ره) از سوی مجموعه مدیریت شهری در حال انجام است، گفت: از ۱۲۰ میلیارد تومان اعتبار تخصیص یافته به طرح بازآفرینی فضاهای شهری، سهم شهرداری با لحاظ جمعیتی حدود ۲۲ تا ۲۵ درصد است.

کد خبر 634078

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.