به حل تست‌های ترکیبی نگاه ویژه داشته باشید

یک دکترای شیمی آلی گفت: به‌طورکلی تست‌های موضوعی زمانی می‌تواند برای داوطلبان مفید باشد که برای حل آن‌ها، چند ماه فرصت داشته‌ باشید اما در این زمان کوتاه، تنها تست‌های ترکیبی کاربرد دارد.

حمیدرضا یوسفی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، با اشاره به نکاتی که در مطالعه شیمی پیش از آزمون سراسری باید رعایت شود، اظهار کرد: زمانی که متقاضیان کنکور مهلت کوتاهی تا برگزاری آزمون فرصت مطالعه دارند، باید به حل تست‌های ترکیبی بپردازند.

وی افزود: درحال‌حاضر تنها تست‌های ترکیبی می‌تواند به متقاضیان کنکور کمک کند و تست‌های موضوعی تأثیری بر عملکرد و کسب رتبه داوطلبان ندارد.

این دکترای شیمی آلی ادامه داد: به‌طورکلی تست‌های موضوعی زمانی می‌تواند برای داوطلبان مفید باشد که برای حل آن‌ها چند ماه فرصت داشته‌باشید، اما در این زمان کوتاه تنها تست‌های ترکیبی کاربرد دارد.

وی تاکید کرد: طی این مدت‌زمان کوتاه داوطلبان کنکور باید به مباحث مربوط به شیمی آلی توجه کنند و در کنار آن به مطالعه واکنش‌ها و عناصر جدول تناوبی بپردازند. درحال‌حاضر دیگر زمان کافی برای حل کردن معادلات شیمی وجود ندارد.

یوسفی تصریح کرد: داوطلبان کنکور دی‌ماه باید به مباحث حفظی روی آورند تا حداقل ۳۰ الی ۴۰ درصد تست‌های شیمی را بتوانند، پاسخ دهند همچنین تست‌های ترکیبی و مطالعه واکنش‌ها در این مدت‌زمان کوتاه بسیار پیشنهاد می‌شود.

وی افزود: با این وجود افرادی که قصد دارند در کنکور تیرماه ۱۴۰۲ شرکت کنند باید به تمام مباحث شیمی توجه کرده و هر روز حداقل تعداد کمی از عناصر جدول تناوبی را به همراه ویژگی‌هایش به‌خاطر بسپارند.

کد خبر 634046

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.