«اراده» سهم عمده‌ای برای موفقیت در کنکور دارد

یک مشاور کنکور گفت: اراده و برخورداری از پشتکار قوی، جزو اصلی‌ترین عواملی است که در موفقیت کنکور بسیار حائز اهمیت است؛ درصورتی‌که از اراده بهره‌گیری صحیحی داشته باشیم تحول عظیمی در فرد ایجاد می‌شود که منجربه موفقیت و دستیابی به اهداف خواهد شد.

حمید خسرویان در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، با اشاره به عوامل موفقیت در آزمون سراسری اظهار کرد: یکی از عوامل موفقیت در کنکور داشتن تصمیم جدی و برنامه‌ریزی منسجم برای آزمون سراسری است.

وی افزود: درواقع متقاضیان کنکور باید پیش از آزمون براساس تصمیمات خود برنامه‌ریزی کنند و ساعت مطالعه معینی برای خود در نظر بگیرند؛ البته دانش‌آموزان باید در برنامه‌ریزی منعطف باشند تا در صورت بروز مشکل با اختلال عصبی مواجه نشوند.

این مشاور کنکور ادامه داد: اراده و برخورداری از پشتکار قوی جزو اصلی‌ترین عواملی بوده که در موفقیت کنکور بسیار حائز اهمیت است؛ درصورتی که از اراده بهره‌گیری صحیحی داشته باشیم تحول بسیار عظیمی در فرد ایجاد می‌شود که منجر به موفقیت و دستیابی به اهداف خواهد شد.

وی در رابطه با دیگر عوامل موفقیت در کنکور گفت: متقاضیان کنکور باید در اجرای برنامه‌ریزی خود مصمم باشند؛ درواقع اینکه صرفاً طی مدت زمانی کوتاه و معین به طور فشرده مطالعه داشته باشند مطمئناً نتیجه خوبی ندارد. پشت کنکوری‌ها باید به طور پیوسته تا پیش از کنکور درس بخوانند.

خسرویان اشاره کرد: دانش‌آموزان طی مطالعه دروس کنکوری باید ضعف‌های خود را شناسایی کنند و به مرور زمان سعی به افزایش نقاط قوت و کاهش نقاط ضعف داشته باشند؛ درواقع طی مطالعه دروس باید نقاط ضعف نیز مورد بررسی قرار گیرد تا مسیر رسیدن به هدف هموارتر شود.

وی افزود: پشت کنکوری‌ها باید تحمل سختی و مشکلات را داشته‌باشند تا بتوانند به بهترین شکل ممکن اهداف خود را پست سر بگذارند. در صورتی که متقاضیان کنکور نتوانند مشکلات را تحمل کنند، اراده خود را از دست داده و دیگر رشد نخواهند کرد.

این مشاور کنکور در رابطه با نحوه مقایسه عملکرد گفت: یک پشت کنکوری نباید عملکرد خود را با دیگران مقایسه کند. درواقع متقاضیان کنکور باید همیشه عملکرد خود را با روز گذشته خود مقایسه کنند و عملاً پیشرفت خود را بسنجند.

کد خبر 634044

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.