شناسایی وجود «تردید» از طریق دست‌خط

یک گرافولوژیست گفت: راسخ‌بودن و انعطاف‌پذیری، علائم مشخصی دارد که اگر تمام علائم به درستی ترسیم شده باشد، یعنی فرد شناخت کاملی از خود دارد و دارای اعتمادبه‌نفس است.

محمود محجوب در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، با اشاره به ویژگی‌های دست‌خط پسر ۱۷ ساله راست‌دست، اظهار کرد: نخستین ویژگی که در این دست‌خط مشاهده می‌شود، پاره‌خط‌های شکننده و غیرمنعطف است.

وی افزود: این پاره‌خط‌ها نوعی تردید و نبود انعطاف‌پذیری را نشان می‌دهند؛ درواقع راسخ‌بودن و انعطاف‌پذیری، علائم مشخصی دارد که اگر تمام علائم به درستی ترسیم شده باشد، یعنی فرد شناخت کاملی از خود دارد و دارای اعتمادبه‌نفس است.

این گرافولوژیست ادامه داد: در این دست‌خط مسئله‌ای که مشاهده می‌شود، نبود این مشخصات است؛ درواقع فرد در انتخاب راسخیت و انعطاف‌پذیری مردد است که البته این ویژگی می‌تواند به دلیل سن فرد باشد.

وی تصریح کرد: درواقع در این دست‌خط انعطاف‌پذیری به خوبی رعایت نشده و حروف منحنی‌دار کامل پیچ‌نخورده است، از طرفی حروف عمودی و مستقیم نیز به درستی ترسیم نشده که نشان‌دهنده وجود تردید است.

محجوب تاکید کرد: به‌طورکلی می‌توان گفت که فرد از ویژگی‌های خود و محیط پیرامون هنوز به درک صحیح نرسیده و با تردید در حال زندگی است.

وی با اشاره به امضای این فرد، گفت: امضای این فرد بسیار شکننده بوده و از حروف منقطع و پاره خط‌هایی که با یکدیگر حالتی مشابه خط‌خوردگی ایجاد کرده است، تشکیل شده که این ویژگی نیز بر تردید فرد تاکید دارد.

این گرافولوژیست ادامه داد: علاوه بر این موارد فرد در تحریر دست‌خط از ابتدای صفحه شروع کرده؛ این مشخصه نشان می‌دهد که فرد خود را برون‌گرا می‌داند که با تردید در راسخیت و انعطاف پذیری در تضاد است.

وی تصریح کرد: درواقع اگر این فرد با فاصله از بالای صفحه شروع به تحریر دست‌خط می‌کرد با توجه به سایر مشخصات دست‌خط می‌توان گفت که خود را درون‌گرا می‌داند، اما درحال‌حاضر چنین نیست.

محجوب تاکید کرد: البته این مسئله نشان‌دهنده این است که فرد با وجود تردیدی که دارد، تلاش می‌کند که فعال باشد و پیشرفت را تجربه کند.

وی در رابطه با سایر ویژگی‌های دست‌خط این پسر ۱۷ ساله گفت: نکته دیگری که در این دست‌خط مشاهده می‌شود، سادگی در تحریر است؛ درواقع این فرد به دنبال متفاوت نشان دادن خود نیست و دغدغه‌ای در این خصوص ندارد.

این گرافولوژیست ادامه داد: این فرد، جزو کسانی است که به مسائل ذهنی علاقه‌مند هستند و ممکن است یکی از دلایل وجود تردید در دست‌خط، مسائلی است که در ذهنش وجود دارد و هنوز به نتیجه نرسیده است.

وی تاکید کرد: این فرد نیازمند راهنمایی قوی و با تجربه است که قادر به هدایت وی باشد؛ درواقع اگر این فرد به کمک راهنما هدایت نشود، ممکن است ذهنیت وی به صورت نامناسبی شکل بگیرد.

محجوب در همین رابطه افزود: این فرد در عین حال که با تردید مواجه شده است، آماده تغییر است؛ درواقع بسیاری از افراد آماده تغییر نیستند و خود را اصلاح نمی‌کنند، اما این شخص آماده تغییر بوده و این مسئله بسیار اهمیت دارد.

وی اشاره کرد: درواقع یکی از مسائل مهم در دنیا این است که اگر چیزی را به دست آوریم، قطعاً چیز دیگری را از دست داده‌ایم؛ حتی درصورتی‌که تصور کنیم بهترین دستاوردها را داشته‌ایم، قطعاً چیزهایی را از دست داده‌ایم که خود از آن بی‌خبریم.

این گرافولوژیست ادامه داد: علاوه بر وجود راهنما پیشنهاد می‌شود که این فرد در اجتماع حضور پیدا کند و در محیط‌هایی که افراد دنبال مسائل حاشیه‌ای نیستند، فعالیت بیشتری داشته‌باشد تا از تردید فاصله بگیرد.

شناسایی وجود «تردید» از طریق دست‌خط

کد خبر 634039

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.