زنان ما باید نقش کارگردانی ایفا کنند و هنرپیشه نباشند

عضو هیئت رئیسه شورای اسلامی شهر تهران گفت: در نگاه غرب نقش زن به عنوان بازیگر و هنرپیشه است اما در دین اسلام آمده است که زن بازیگر نیست، بلکه کارگردان است و حضرت زهرا(س) و حضرت خدیجه(س) کارگردانی کردند، بنابراین زنان ما باید نقش کارگردانی ایفا کنند و نباید هنرپیشه باشند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، سوده نجفی امروز_ یک‌شنبه بیست‌وپنجم دی_ در همایش گرامیداشت مقام زن و روز مادر در شهرستان اسلام آباد غرب ضمن گرامیداشت سالروز ولادت حضرت فاطمه زهرا (س) و روز مادر اظهار کرد: با نگاهی به تاریخ، بانوان با ایمان و پاکدامنی همچون حضرت آسیه (س) که با همسری همچون فرعون و حضرت مریم (س) را می‌بینیم که پیامبرانی در دامان خود پرورش می‌دهند و در صدر اسلام بانویی نظیر حضرت خدیجه (س)، که تمام ثروت خود را برای گسترش دین اسلام هزینه کرد و در سختی‌های شعب ابی‌طالب در کنار پیامبر (ص) بود.

وی با بیان اینکه حضرت زهرا (س) در همسرداری، تربیت فرزند و مادری سردمدار است و کمتر درباره بُعد اجتماعی و سیاسی این بانوی بزرگ اسلام اشاره شده است، ادامه داد: نخستین کسی که از ولایت دفاع کرد حضرت زهرا (س) بود و دفاع ایشان از همسرش نبود بلکه دفاع از اصل ولایت بود و حضرت زینب (س) نیز تربیت یافته مکتب این بانوی بزرگ بود که در کربلا و پس از واقعه کربلا نقش آفرینی کرد و اگر حضرت زینب (س) نبود کربلا در کربلا می‌ماند.

عضو هیئت رئیسه شورای اسلامی شهر تهران گفت: نیمی از جمعیت کشور را زنان تشکیل داده‌اند و تربیت نیم دیگر از جمعیت کشور نیز بر عهده زنان است و به فرموده امام خمینی (ره) از دامن زن، مرد به معراج می‌رود و اگر زن نبود مرد هم به این مقام والا نمی‌رسید.

وی با اشاره به اینکه وظیفه بانوان در این برهه از انقلاب بسیار سخت است به فرمایشات مقام معظم رهبری درخصوص الگوی سوم زن انقلاب اسلامی افزود: زن تراز انقلاب اسلامی به معنی زنی که نه شرقی و نه غربی و سنتی و در حاشیه باشد ونه بازیچه و ابزارجنسی دست مردان شود بلکه زنی است که پاک، عفیفه، نجیب و شریف است و در متن و مرکز فعالیت‌های اجتماعی و سیاسی قرار دارد.

عضو شورای اسلامی شهر تهران اضافه کرد: زنان ما در راهپیمایی‌ها دوشادوش مردان مبارزه کردند تا انقلاب به پیروزی رسید و در دوران جنگ علاوه بر امدادرسانی در پشت جبهه برخی از بانوان ما حتی طعم زندان‌های رژیم بعث عراق را چشیدند.

در سیاست‌گذاری ها باید مصالح بانوان در نظر گرفته شود

نجفی خاطرنشان کرد: زنان در پشیبانی از جبهه‌های دفاع مقدس و حتی در عملیات مرصاد نقش پررنگی ایفا کردند که تنها از شهرستان اسلام آباد غرب یک هزار و ۲۸۰ شهید، دو هزار و ۳۸۰ جانباز و ۱۶۱ زن شهیده نثار انقلاب اسلامی شده است.

وی با اشاره به سخنرانی اخیر مقام معظم رهبری، گفت: رهبرمعظم انقلاب حجت را بر ما تمام کردند که فرمودند زنان باید در تصمیم‌سازی های کلان کشور حضور داشته باشند.

عضو هیئت رئیسه شورای شهر تهران با بیان اینکه در برخی سیاست‌گذاری ها باید مصالح بانوان در نظر گرفته شود و تصمیم‌ها زنانه باشد، ادامه داد: در چنین مواردی آقایان نمی‌توانند با نگاه مردانه سیاست‌گذاری زنانه بکنند و در اینجا لازم است زنان در سیاست‌های کلان شرکت کنند و در مدیریت‌های کلان نقش داشته باشند.

وی اضافه کرد: در نگاه غرب نقش زن به عنوان بازیگر و هنرپیشه است اما در دین اسلام آمده است که زن بازیگر نیست بلکه کارگردان است و حضرت زهرا (س) و حضرت خدیجه (س) کارگردانی کردند، بنابراین زنان ما باید نقش کارگردانی ایفا کنند و نباید هنرپیشه باشند.

عضو شورای اسلامی شهر تهران اظهار کرد: دشمن با مطالعه ۴۳ ساله بر روی ارزش‌های انقلاب به بهانه حجاب در کشور ما فتنه ایجاد و بر ارزش‌های ما هجمه وارد کرد و در این جبهه به فرموده مقام معظم رهبری وظیفه ما جهاد تبیین است.

کد خبر 633988

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.