وضعیت گاز شهرها اعلام شد/افت فشار در برخی مناطق

رئیس مرکز راهبری شرکت ملی گاز ایران گفت: افزایش مصرف موجب شده در برخی شهرها و اصطلاحاً سرشاخه‌ها، شاهد افت فشار باشیم؛ در برخی شهرها نیز قطع گاز مقطعی هم داشتیم.

به گزارش خبرنگار ایمنا، غلامرضا کوشکی با بیان اینکه از اواسط هفته گذشته شاهد ورود اوج سرما به کشور بودیم، اظهار کرد: این گستردگی سرما در کشور باعث شد که طی روزهای گذشته موازنه تولید و مصرف به خصوص در استان‌های شمالی و شمال‌شرق کشور که سرمای بی‌سابقه‌ای داشتند منفی باشد، به گونه‌ای که در برخی شهرهای استان دما به منفی ۲۸ درجه نیز رسید.

وی افزود: حداکثر انتقال گاز را به شبکه شمال‌شرق کشور داشتیم، جریان گاز به آن سمت قطع نشده و همچنان برقرار است.

رئیس مرکز راهبری شرکت ملی گاز ایران تاکید کرد: هم‌وطنان می‌توانند با مدیریت و کاهش مصرف گاز، کمک رسان باشند تا شاهد قطعی گسترده‌تری در این استان‌ها نباشیم.

همچنین شب گذشته، محمدرضا جولایی با اشاره به دمای زیر یک درجه در بسیاری از شهرهای کشور و کم‌سابقه بودن پایداری چنین سرمایی، اظهار کرد: با افزایش مصرف گاز در بخش خانگی و تجاری، همچنین قطع گاز وارداتی از ترکمنستان به دلیل سرمای زیاد در این کشور، شاهد افت فشار گاز در شمال و شمال‌شرق کشور هستیم.

وی افزود: شامگاه جمعه (بیست‌وسوم دی‌ماه) در تأمین گاز استان‌های خراسان شمالی، رضوی و جنوبی و گلستان و مازندران دچار مشکل جدی بودیم و این روند امشب هم تداوم دارد.

مدیر دیسپچینگ شرکت ملی گاز ایران خاطرنشان کرد: با تلاش شبانه‌روزی کارکنان وزارت نفت و صنعت گاز اکنون از همه ظرفیت خطوط انتقال گاز کشور استفاده می‌شود اما نیاز به صرفه‌جویی حداکثری از سوی مصرف‌کنندگان داریم و پایداری شبکه گاز منوط به مصرف بهینه مشترکان است.

کد خبر 633986

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.