ساختمان‌های شهرداری اسپلیت خورشیدی می‌شود

شهرداری اسپلیت کرواسی از آغاز پروژه‌ای خبر داده است که بر اساس آن قرار است پنل‌های خورشیدی بر بام ساختمان‌های شهرداری تعبیه شود.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، مقامات محلی در اسپلیت کرواسی، آغاز یک پروژه شهرداری پایدار را اعلام کردند که خواستار ساخت ۱۴ نیروگاه فتوولتائیک سقفی جدید در ساختمان‌های شهرداری است. طبق بیانیه رسمی شهر، این پروژه سالانه حدود ۱۰۰ هزار یورو صرفه‌جویی می‌کند.

علاوه بر این، استقرار پنل‌های خورشیدی منجر به انتشار ۱۸۶ تن CO2 کمتر در سال می‌شود و استقلال انرژی ساختمان‌ها و به‌طور عمده مدارس ابتدایی و مهدکودک‌ها را افزایش می‌دهد. این پروژه برای تکمیل در آوریل ۲۰۲۴ برنامه‌ریزی شده است و هزینه آن حدود ۶۵۰ هزار یورو است.

طبق بیانیه شهر، تنها ده‌ها تأسیسات فتوولتائیک (PV) در اسپلیت وجود دارد که بیشتر آنها در املاک خصوصی واقع شده است. در این راستا، مقامات محلی گفته‌اند که در این زمینه کوتاهی کرده‌اند، به‌ویژه با توجه به اینکه منطقه روزهای آفتابی زیادی دارد و تخمین‌ها میزان بالقوه تولید انرژی خورشیدی شهرداری را ۱۵۰۰ کیلووات برق می‌دانند. به گفته شهرداری، این پروژه سالانه حدود ۸۰۰ مگاوات‌ساعت برق تولید می‌کند و ۱۰۰ هزار یورو در قبوض انرژی صرفه‌جویی می‌کند.

ساختمان‌های شهرداری اسپلیت خورشیدی می‌شود

ایویکا پولژاک، شهردار اسپلیت در بیانیه‌ای مطبوعاتی راهکار خورشیدی را روشی برای دستیابی به انرژی پایدار اعلام کرد. برای بهره‌برداری از این رویکرد، تهیه نقشه خورشیدی شهر مهم است که بر اساس آن از قلمروها به‌گونه‌ای نقشه‌برداری می‌شود که مناطق تجاری مناسب برای فتوولتائیک‌ها معین می‌شود و به این ترتیب ساکنان این قدرت را خواهند داشت تا تصمیمات بهتری در مورد نصب سقف‌های PV خصوصی بگیرند.

علاوه بر این، سازمان نظارت بر پارکینگ‌های شهر، نصب سیستم‌های خورشیدی در پارکینگ‌ها را بررسی خواهد کرد که با استفاده از آن می‌توان برای پرداخت یارانه قبوض خانوارهای خصوصی بهره‌برداری کرد.

کد خبر 633974

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.