اقدام جدی مدیریت شهری اصفهان برای صیانت از بافت تاریخی

عضور شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: نخستین‌بار است به صورت جدی اقدامات ویژه‌ای برای متولی بافت تاریخی انجام می‌شود؛ لذا امیدواریم در همین دوره نهادی را ایجاد کنیم که برای آینده بافت تاریخی یک مدیریت واحد باشد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، رسول میرباقری امروز _یکشنبه بیست‌وپنجم دی_ در نطق میان دستور هفتادودومین جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان با تبریک ولایت حضرت زهرا (س) اظهار کرد: بانوان ایران عفیف‌ترین بانوان عالم هستند. غرب نیاز نیست شعار زن، زندگی، آزادی برای بانوان ما بدهد، بلکه آنها باید برای بانوانی که در ویترین چیده و قیمت پای آن‌ها می‌دهند، فکری کند.

وی افزود: در هفته گذشته از خدمات ارزنده سردار اشتری به خاطر زحمات و فعالیت‌های ایشان تجلیل شد، رهبر معظم انقلاب نیز از خدمات ایشان ابراز رضایت مندی کردند که امیدواریم باز هم از تجربیات سردار اشتری استفاده شود. عرض تبریکی به سردار رادان نیز داریم و امیداریم شکوه نیروی انتظامی با حضورشان تقویت شود و شاهد اتفاقات خوبی باشیم.

رئیس کمیسیون عمران، معماری و شهرسازی شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: دولت‌های مختلف می‌آیند و در انتخابات قول آب به مردم اصفهان می‌دهند، اما در عمل اتفاقی نمی‌افتد، با شنیدن بودجه ۱۴۰۲ و نبود خبری از آب برای کشاورزان و زاینده رود متأثر شدم، به خصوص وقتی صحبت‌های وزیر نیرو را شنیدم که مغالطه می‌کند و آب را برای صنعت به حساب آب اصفهان می‌گذارد. صنعتی که جز آلودگی برای شهر ما چیز دیگری نداشته است، این مغالطه‌ها جواب اشک‌های ریخته شده و خون دل‌های خورده شده برای زاینده رود نیست.

وی با بیان اینکه در موضوع پیرایش شهری به‌رغم گذشت یک سال‌ونیم اتفاقی رخ نداده است، گفت: در این راستا باید مناطق پانزده‌گانه شهرداری اقدامات عملی و برنامه زمان‌بندی در این خصوص را به شورا ارائه کنند، زیرا پیرایش شهری یکی از دستورات دین و فرهنگ ما است و از سویی رفع زشتی‌های شهر برای شهری بین‌المللی مانند اصفهان واجب است.

میرباقری تصریح کرد: از چند ماه پیش اجرای طرح ماده ۶ و ۸ زمین شهری متوقف شده است در حالی که تعدادی از شهروندان دچار مشکل شده‌اند، پس از پیگیری اعلام شد در نخستین جلسه کمیسیون ماده ۵ این موضوع بررسی می‌شود، اما چندین ماه است که این جلسه تشکیل شده و به این موضوع پرداخته نشده و دود آن به چشم مردم می‌رود.

وی ادامه داد: کارگروه نظام مهندسی در کمیسیون شهرسازی شکل گرفته و جلسات مستمری بین شهرداری و نظام مهندسی تشکیل می‌شود که ظرف دو ماه آینده مشکلات این دو برطرف خواهد شد و آسیب‌ها به حداقل می‌رسد.

رئیس کمیسیون عمران، معماری و شهرسازی شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به پیگیری‌ها برای تعیین متولی بافت تاریخی گفت: با جلسات مستمری که داشتیم معاونت برنامه‌ریزی پنج پیشنهاد ارائه کرد که می‌تواندباعث تقویت بافت تاریخی شود.

وی افزود: نخستین‌بار است به صورت جدی اقدامات ویژه‌ای برای متولی بافت تاریخی انجام می‌شود. چند مورد آن را در جلسه قبلی کارگروه بافت تاریخی بررسی و معاونت شهرسازی را الزام به عملیاتی کردن آن کردیم، لذا امیدواریم در همین دوره نهادی را ایجاد کنیم که برای آینده بافت تاریخی یک مدیریت واحد باشد. در این سال‌ها زحمت زیادی کشیده شده است اما مدیریت واحد وجود نداشته و جزیره‌ای بوده است، در حالی که متولی به صورت واحد باید شکل بگیرد و قدرتمند شود.

میرباقری گفت: برخی سازمان نوسازی را نیز برای این مهم مطرح می‌کنند، اما این سازمان استقامت و قدرت ایجاد مدیریت واحد را ندارد و امیدواریم با پیگیری‌هایی که از طریق وزارت کشور می‌کنیم این اتفاق در دوره کنونی مدیریت شهری رخ دهد.

کد خبر 633948

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.