اجرای قانون «حمایت از معلولان» نیازمند بودجه ۶۰ هزارمیلیاردتومانی

سخنگوی شبکه ملی تشکل‌های معلولان جسمی و حرکتی با اشاره به لایحه بودجه سال ۱۴۰۲ معتقد است که برای اجرای قانون حمایت از حقوق افراد دارای معلولیت، مطابق با تورم و مشکلات اساسی معلولان به ۶۰ هزار میلیارد تومان بودجه نیاز است.

به گزارش ایمنا، علی‌همت محمودنژاد اظهار کرد: به‌رغم اینکه مستمری افراد دارای معلولیت درحال‌حاضر کمتر از ۲.۵ کیلوگرم گوشت است، ۵۰۰ هزار نفر از معلولان همچنان منتظر برقراری مستمری و حق پرستاری هستند و کمیسیون تلفیق و کمیسیون‌های مجلس شورای اسلامی تاکنون حق خود را در قبال افراد دارای معلولیت ادا نکرده‌اند.

وی ادامه داد: کمیسیون تلفیق مجلس شورای اسلامی برای حذف پشت نوبتی افراد دارای معلولیت و تراز مستمری مطابق با ماده ۲۷ قانون حمایت از حقوق معلولان، همچنین ارتقای کیفیت بهداشت این افراد باید اقدامات اساسی در بودجه سال ۱۴۰۲ به عمل آورد.

سخنگوی شبکه ملی تشکل‌های معلولان جسمی و حرکتی تصریح کرد: برای ساخت پردیس جامع علمی پژوهشی_کاربردی کشور جهت کمک به تولید دانش در حوزه توانبخشی و تولید تجهیزات و وسایل مورد نیاز افراد دارای معلولیت مطابق با استانداردهای جهانی حداقل به دو هزار میلیارد تومان بودجه نیاز است که این موضوع در بودجه سازمان بهزیستی پیش‌بینی نشده است.

وی خاطرنشان کرد: برای اجرای قانون حمایت از حقوق افراد دارای معلولیت، مطابق با تورم و مشکلات اساسی معلولان به ۶۰ هزار میلیارد تومان بودجه نیاز داریم و حق پرستاری و حق نگهداری معلولانی که در خانه نگهداری می‌شوند باید با مستمری معلولانی که در مراکز نگهداری می‌شوند، برابر باشد. همچنین حق پرستاری و حق نگهداری معلولانی که در مراکز نگهداری می‌شوند باید به حساب خود افراد دارای معلولیت واریز شود تا آن‌ها در انتخاب مرکز آزادی عمل داشته باشند.

منبع: ایسنا

کد خبر 633909

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.