ضرورت آشنایی مدیران شهری با مفهوم شهر

مدرس گروه شهرسازی دانشگاه پیام‌نور شهرکرد گفت: مدیر و مدبر بودن شهردار بسیار مهم است، شهردار باید زمینه مدیریتی در حوزه شهر داشته باشد و بداند چطور کار را به عوامل شهرداری ارجاع و افراد مدبر را در پست‌های مختلف قرار دهد تا اقدامات به خوبی پیش برود.

فروغ کریمی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: در حال حاضر برای انتخاب افرادی که برای شورای اسلامی شهر نامزد می‌شوند، آزمونی وجود ندارد تا حداقل میزان اطلاعات آنها در خصوص مباحث شهری سنجیده شود.

وی افزود: لازم است در چنین شرایطی جلسات توجیهی و آموزشی توسط شورای اسلامی شهر برای اعضا برگزار شود تا در اداره امور شهر کمتر دچار خطا شوند.

این کارشناس شهرسازی خاطرنشان کرد: گاهی شهرداران و اعضای شورای اسلامی شهر هیچ تسلطی بر قوانین شهری ندارند؛ لذا مطالعه کتاب قوانین شهری برای افرادی که از لحاظ تحصیلی، آموخته‌های مرتبط با مدیریت شهری ندارند، لازم است.

کریمی تصریح کرد: مدیر و مدبر بودن شهردار بسیار مهم است، شهردار باید زمینه کار مدیریتی در حوزه شهر داشته باشد و بداند چطور کار را به عوامل شهرداری ارجاع و افراد مدبر را در پست‌های مختلف قرار دهد تا اقدامات به خوبی پیش برود.

وی تاکید کرد: شهردار باید در عین عملگرایی با رویکرد علمی به شهر نگاه کند، چراکه در شرایط کنونی شهرها، فرصتی برای آزمون خطا نیست؛ لذا باید امور به صورت کارشناسی بررسی شود و این امر بسیار حائز اهمیت است.

این کارشناس شهرسازی اضافه کرد: شهرداری‌ها باید جدیدترین امکانات شهری را در راستای تحقق شهر هوشمند فراهم کنند؛ رویکرد مدیریتی شهردار باید انسان‌محور نه خودرومحور باشد تا زمینه برای ایجاد نشاط اجتماعی در زندگی شهروندان فراهم کند.

کریمی گفت: گردشگری در عصر حاضر به عنوان صنعت بدون دود، توانمندی‌ها و طرفداران بسیاری دارد. رشد قابل توجه و چشمگیر گردشگری طی ۵۰ سال گذشته نشان دهنده اهمیت فراوان اقتصادی و اجتماعی این پدیده است.

وی افزود: گردشگری یکی از مهم‌ترین صنایع برای تأمین توسعه پایدار شهرها در هر جامعه‌ای است که می‌تواند زمینه تغییرات اقتصادی، سیاسی، اجتماعی، شهری و محیطی زیادی را فراهم کند.

این کارشناس شهرسازی اظهار کرد: تمرکز بر جنبه‌های مختلف صنعت گردشگری همراه با برنامه‌ریزی‌های محلی و ملی نقش بسیار مهمی در فرآیندهای بین‌المللی و ملی هر جامعه‌ای ایفا می‌کند.

کد خبر 633908

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.