طرح‌های جامع و تفصیلی نقشه راه توسعه شهرکرد است

شهردار شهرکرد گفت: طرح‌های جامع و تفصیلی به عنوان نقشه راه توسعه آتی شهر پیش‌روی مدیریت شهری است و با تکیه بر آن‌ها می‌توانیم نسبت به تدوین طرح‌های موضوعی و موضعی شهر و اجرای طرح‌ها و برنامه‌های توسعه‌محور اقدام کنیم.

به گزارش خبرنگار ایمنا، محمدحسین واحدیان امروز _ یکشنبه بیست‌وپنجم دی‌ماه _ در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: اصحاب رسانه می‌توانند حلقه خوبی میان مدیریت شهری و شهروندان باشند تا به واسطه آن‌ها به نقطه عطف و اشتراکاتی برای توسعه شهر برسیم و یک ارتباط دوسویه برقرار کنیم.

وی افزود: به واسطه ارتباط شهرداری کاشان با شهرداری شهرکرد از گذشته اطلاعاتی درباره مرکز استان چهارمحال‌وبختیاری داشتم و با توجه به ظرفیتی که در شهر وجود دارد معتقد هستم وضعیت شهر هنوز در شأن مردم فهیم مرکز استان نیست، هر چند در ادوار گذشته اقداماتی انجام شده است، اما شهرکرد جای کار بسیار دارد و باید به کمک شهروندان بتوانیم اتفاقات خوبی را برای شهر رقم بزنیم.

شهردار شهرکرد خاطرنشان کرد: با توجه به توسعه شهرها نیازهای مردم تغییر کرده است و آن‌ها در کنار نیازها مطالبات و نظرات خود را نیز مطرح می‌کنند، نظرات تأثیرات خوبی بر مدیریت شهری دارد و بسیار مهم است که به منظور ایجاد و تقویت ارتباط دوسویه، مشارکت مردم را در اجرای برنامه‌ها مدنظر قرار دهیم.

واحدیان تاکید کرد: بسیاری از پروژه‌ها به دلایل مختلف از جمله برقرار نشدن ارتباط میان مردم و مدیریت شهری بلاتکلیف مانده است؛ لذا ایجاد تعامل موضوع بسیار مهمی است که تاکنون محقق نشده و مدیریت شهری پاسخ‌گوی نیازهای مردم نبوده است.

وی با بیان اینکه مردم تنها پاسخ مثبت نمی‌خواهند بلکه پاسخگوبودن مهم است و باید بتوانیم با شهروندان ارتباط برقرار کنیم، تصریح کرد: می‌توانیم با بهسازی فضاهای شهری و ایجاد حداقل‌های یک شهر زیبا به تقویت حس تعلق شهروندان کمک کنیم، حس تعلق نسبت به شهر منجر به افزایش مشارکت شهروندان در اجرای برنامه‌ها و پروژه‌ها، کاهش هزینه‌ها و ایجاد شهری فعال و پویا می‌شود.

شهردار شهرکرد با بیان اینکه برنامه‌های محوری براساس برنامه زمان‌بندی اجرا شده است و امیدواریم شاهد خروجی خوبی باشیم، گفت: با بازنگری طرح جامع شهر، زمینه بهبود وضعیت معابر، تأمین سرانه‌های مورد نیاز شهری، توسعه فضای سبز، توجه به سیما و منظر شهر، پدافند غیرعامل، مناسب‌سازی محیط و بعضی دیگر از طرح‌های توسعه‌ای فراهم می‌شود.

واحدیان افزود: طرح‌های جامع و تفصیلی به عنوان نقشه راه توسعه آتی شهر پیش‌روی مدیریت شهری است و با تکیه بر آن‌ها می‌توانیم نسبت به تدوین طرح‌های موضوعی و موضعی شهر و اجرای طرح‌ها و برنامه‌های توسعه‌محور اقدام کنیم.

کد خبر 633892

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.