افزایش ۶۱ درصدی بودجه ۱۴۰۲ شهرداری اصفهان/ حرکت به سمت بودجه‌ریزی عملیاتی

شهردار اصفهان با اشاره به افزایش ۶۱ درصدی بودجه ۱۴۰۲ شهرداری در سال آینده گفت: در تدوین بودجه ۱۴۰۲ چند قدم به سمت بودجه‌ریزی عملیاتی حرکت کردیم؛ بر این اساس بیش از ۳۰ درصد از بودجه مربوط به پروژه‌هایی است که دارای طرح و الزامات است که امیدواریم آن را سال به سال پیش ببریم.

به گزارش خبرنگار ایمنا، علی قاسم‌زاده امروز _یکشنبه بیست‌وپنجم دی_ در هفتادودومین جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان با تقدیم لایحه بودجه ۱۴۰۲ شهرداری به شورا اظهار کرد: سعی شهرداری بر این بوده است که بودجه سال آینده طبق تقویم زمان‌بندی به نتیجه برسد و به شورای اسلامی شهر تقدیم شود، در این راستا در ماه‌های گذشته تیم شهرداری برای تدوین بودجه جلسات پیوسته و مستمری برگزار کرد.

وی با بیان اینکه بودجه ۱۴۰۲ با نیم‌نگاهی به واقعیت‌هایی که نمی‌توانیم آن را نادیده بگیریم، تدوین شده است، ادامه داد: بودجه بر اساس واقعیت شهرداری و رویکردهای مورد تاکید مدیریت شهری، واقعیت‌های شهری، نیازها و ضرورت‌های آن، واقعیت‌های ملی و اتفاقاتی که در تدوین برنامه هفتم و بودجه ۱۴۰۲ وجود دارد و متغیرهایی همچون تورم و واقعیت‌های بین‌المللی تدوین شده است.

شهردار اصفهان با بیان اینکه یکی از سخت‌ترین کارها در تدوین بودجه این است که متغیرها شناور باشد، گفت: در این راستا امیدواریم آن چیزی که تدوین شده و توسط اعضای شورای اسلامی شهر دقیق‌سازی و با نگاه تخصصی ویرایش می‌شود در سال ۱۴۰۲ سندی برای اجرا در شهرداری باشد.

وی با اشاره به جزئیات بودجه ۱۴۰۲ تصریح کرد: بودجه شهرداری ۱۸.۹۷۴ میلیارد تومان است که ۶۱ درصد نسبت به سال جاری رشد داشته است و ۷۱ درصد از بودجه سال آینده به حوزه عمرانی و ۲۹ درصد به بخش جاری اختصاص داده شده است.

قاسم‌زاده با بیان اینکه در بودجه سال آینده ۳۹ درصد به مسائل محیط زیست و حمل‌ونقل اختصاص پیدا کرده است، خاطرنشان کرد: در تدوین بودجه ۱۴۰۲ چند گام به سمت بودجه‌ریزی عملیاتی حرکت کردیم بر این اساس بیش از ۳۰ درصد از بودجه مربوط به پروژه‌هایی است که دارای طرح و الزامات است که امیدواریم آن را سال به سال پیش ببریم.

وی با بیان اینکه بودجه ۲۱.۱۳۳ میلیارد تومانی شهرداری اصفهان، سازمان‌ها و شرکت‌های تابعه برای سال ۱۴۰۲ به شورای اسلامی شهر ارائه شد، گفت: توجه به حمل‌ونقل، محلات، فرهنگ، هوشمندسازی و به صورت ویژه اعتبار تفریح و نشاط از ویژگی‌های بودجه است.

رشد واقع‌بینانه بودجه شهرداری برای سال آینده

وی اظهار کرد: درصد افزایش بودجه در یک دامنه ۲۰ تا ۸۰ درصدی در کلان‌شهرها بوده است، در اصفهان به حدود ۶۰ درصد افزایش رسیدیم که به نظر زیاد است، اما وقتی به واقعیت‌های بیان شده توجه کنیم، متوجه خواهیم شد اگر به جز این را در نظر بگیریم ممکن است در اجرا با مشکل مواجه شود و سال آینده شهرداری برای انجام منویات شورا و انتظارات مردم توانایی لازم را نداشته باشد.

شهردار اصفهان گفت: ۶۰ درصد رشد در یک نگاه ابتدایی ممکن است منطقی به نظر نرسد، اما با مسائلی که گفته شد به نظر می‌رسد واقع‌بینانه باشد.

وی افزود: در بودجه مسلماتی داریم همچون هزینه‌های جاری، پروژه‌های نیمه تمام مانند قطار شهری و حلقه حفاظتی که به هیچ عنوان نباید وقفه در روند آن‌ها ایجاد شود. اضطرارهای شهری همچون پساب نیز وجود دارد که باید پیش‌بینی می‌شد، در کنار این مسلمات، سایر مسائل شهر در مطالعه میدانی و منطقه به منطقه احصا شد و سپس آن‌ها را اولویت‌بندی کرده و بخشی از آن در بودجه ۱۴۰۲ لحاظ شد.

قاسم زاده تصریح کرد: دست شهرداری در تعریف پروژه‌های جدید آن طور که مورد انتظار مردم و شورا است خیلی باز نبوده است و به‌رغم مشکلات و سختی‌ها تلاش کردیم ضرورت‌های شهری را ببینیم به خصوص در حوزه حمل‌ونقل تا بتوانیم در جهت کاهش مشکلات ترافیکی حرکت کنیم.

کد خبر 633872

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.