آمادگی ستاد مدیریت بحران شهرداری فومن

شهردار فومن از آمادگی کامل نیروها و ماشین‌آلات ستاد مدیریت بحران شهرداری برای مقابله با حوادث ناشی از بارش برف خبر داد.

کاظم قربانی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: با فرارسیدن فصل سرما تمام نیروها و ماشین آلات ستاد مدیریت بحران شهرداری فومن برای مقابله با حوادث ناشی از بارش برف در آمادگی کامل هستند.

وی افزود: ستاد مدیریت بحران شهرداری فومن دارای دو دستگاه لودر، سه دستگاه خودروی آتش‌نشانی، یک عدد تیغه برف‌روب و دو دستگاه بیل بکهو استیجاری بوده و سرویس و تعمیرات لازم روی تمام ماشین‌آلات انجام شده است.

شهردار فومن خاطرنشان کرد: شهرداری برای مدیریت بحران با کمبود شدید ماشین‌آلات مواجه است؛ لذا با صاحبان شرکت‌های بخش خصوصی که در این شهرستان ماشین‌آلات در اختیار دارند هماهنگی لازم را انجام داده است تا در زمان بارش برف و بحران به شهرداری کمک کنند.

قربانی تصریح کرد: جلسات ستاد مدیریت بحران شهرداری تشکیل و تجارب و نقاط ضعف و قوت اقدامات این ستاد در زمستان‌های سال‌های گذشته بررسی و امکانات مورد نیاز از جمله البسه نیروهای شهرداری تأمین شده است. همه نیروها به وظایف خود آشنا هستند و هنگام بارش برف به صورت شیفت‌بندی با حضور در مناطق تعیین شده به شهروندان خدمات‌رسانی خواهند کرد.

وی اضافه کرد: شهرداری یک تانکر پنج هزار لیتری سوخت گازوئیل و بنزین مورد نیاز ماشین‌آلات و ۲۰ تن نمک را خریداری و برای مواقع بحرانی تهیه و ذخیره کرده است‌.

شهردار فومن گفت: در زمان بارش برف، تدابیر مناسب برای پاکسازی و بازگشایی خیابان‌های اصلی و مسیرهای منتهی به مراکز درمانی، بیمارستان‌ها، اورژانس و ادارات مهم از جمله برق، آب و گاز پیش‌بینی شده است.

وی با بیان اینکه حدود دو هفته پیش، شهرداری درختان پرخطر فضای سبز شهری را هرس کرده است و نیروها هنگام بارش برف به صورت مرتب درختان را شاخه‌تکانی و از شکستن آنها جلوگیری می‌کنند، افزود: برنامه‌ریزی‌های لازم در زمان بارش برف برای دپوی زباله‌های شهری در خودروهای حمل زباله و انتقال آن به شرکت کود آلی در جاده لاکان رشت انجام شده است.

به گزارش ایمنا، شهر فومن با حدود ۳۶ هزار نفر جمعیت در ۲۵ کیلومتری غرب مرکز استان گیلان واقع شده است.

کد خبر 633861

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.