رفع موانع زیست‌محیطی روی میز شرکت‌های خصوصی

یک دانشیار گروه زمین‌شناسی دانشگاه آزاد اسلامی واحد اصفهان گفت: با توجه به اهمیت فعالیت مراکز خصوصی در حفاظت از محیط‌زیست، امیدواریم مسئولان کشور نیز در آینده‌ای نزدیک به این باور برسند که با در اختیار قرار دادن بخش‌های بسیاری از مسائل زیست‌محیطی به بخش خصوصی، می‌توان جانی دوباره به طبیعت بخشید.

علی‌خان نصراصفهانی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، با اشاره به نقش شرکت‌های خصوصی در حفاظت از محیط‌زیست، اظهار کرد: درحال‌حاضر مراکز خصوصی و دانشگاه‌هایی که در حوزه محیط‌زیست فعالیت می‌کنند، نتایج بسیار خوبی در دنیا داشته‌اند.

وی افزود: اگر شرایط زیست‌محیطی شهرها و کشورهای بزرگ را با گذشته آن‌ها مقایسه کنیم، متوجه می‌شویم که به واسطه حضور مراکز خصوصی تغییرات بسیار مفیدی داشته‌اند.

این دانشیار گروه زمین‌شناسی دانشگاه آزاد اسلامی واحد اصفهان ادامه داد: فعالیت مراکز خصوصی در کشورهای توسعه یافته باعث شده که آلودگی، ترافیک شهری و مشکلات زیست‌محیطی به گستردگی گذشته، دیگر وجود نداشته باشد.

وی اشاره کرد: درحال‌حاضر به واسطه حضور مراکز علمی و شرکت‌های خصوصی، بسیاری از زمین‌ها و نواحی مخصوص کشاورزی نیز احیا شده و در حال محافظت است.

نصراصفهانی تاکید کرد: به‌طورکلی امروزه روش‌های نوینی در حفاظت از محیط‌زیست ابداع شده و پیشرفت‌های بسیار زیادی در این حوزه رخ داده است که می‌تواند در ایران نیز برای جلوگیری از مشکلات زیست‌محیطی از آن‌ها بهره‌مند شد.

وی در رابطه با الزامات حفاظت از محیط‌زیست در ایران گفت: لازمه گسترش فعالیت‌های زیست‌محیطی تلاش و همتی همگانی است و باید در کل جامعه درک و فهم صحیحی از اهمیت فعالیت‌های زیست‌محیطی و به خصوص ارزش و جایگاه افراد فعال در این زمینه ایجاد شود.

این دانشیار گروه زمین‌شناسی دانشگاه آزاد اسلامی واحد اصفهان ادامه داد: به‌طورکلی افرادی که در زمینه حفاظت از محیط‌زیست مشغول به فعالیت هستند، برای کل جامعه و کشور به‌عنوان حامیانی شناخته می‌شوند که می‌توانند تأثیرات مثبتی ایجاد کنند و تحولی در حوزه محیط‌زیست به‌وجود بی‌آورند.

وی در همین رابطه افزود: با توجه به اهمیت فعالیت مراکز خصوصی در حفاظت از محیط‌زیست، امیدواریم، مسئولان کشور نیز در آینده‌ای نزدیک به این باور برسند که با در اختیار قرار دادن بخش‌های بسیاری از مسائل زیست‌محیطی به بخش خصوصی، می‌توان جانی دوباره به طبیعت بخشید.

کد خبر 633764

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.