تمهیدات شهرداری تهران برای بارش احتمالی برف در ساعات آینده

با توجه به اعلام سازمان هواشناسی مبنی بر بارش برف از امشب در تهران منطق برف‌گیر به آماده‌باش نیروها و تجهیزات برای جلوگیری از ایجاد مشکل در معابر و بزرگراه‌ها پرداختند.

به گزارش ایمنا و به نقل از پایگاه خبری شهر، پس از بارش برف در روزهای پایانی هفته گذشته در تهران، شهرداری‌های مناطق پربارش علاوه بر برف‌روبی و پاکسازی معابر، نسبت به جلوگیری از یخ زدگی معابر و مکان‌های پرتردد شهروندان نیز اقدام کردند؛ همچنین با توجه به اعلام سازمان هواشناسی مبنی بر بارش برف از امشب در تهران این مناطق به آماده‌باش نیروها و تجهیزات برای جلوگیری از ایجاد مشکل در معابر و بزرگراه‌ها پرداختند؛ گزارش زیر خلاصه‌ای از اقدامات ۶ منطقه پربارش تهران برای جلوگیری از یخ زدگی و تمهیدات و آمادگی آنها برای برف امشب است.

حمید مهری، معاون خدمات شهری و محیط زیست شهرداری منطقه یک گفت: از دو شب گذشته جلوی مراکز درمانی، مساجد، مدارس، پل‌های عابر پیاده و بوستان‌ها را با حدود ۲۵۰ نفر کارگر و با استفاده از شن و نمک، یخ زدایی و پیاده روها را نیز با اولویت بندی، پاکسازی کردیم.

وی تاکید کرد: از شهروندان تقاضا داریم که با توجه به پیش بینی بارش برف برای امشب در پاکسازی درب منازل به ما کمک کنند و برای این کار شن و نمک در کوچه‌ها و معابر قرار داده شده است، همچنین مخازن و دپوهای شن و نمک منطقه شارژ شده تا توسط نیروهای خدمت رسان شهرداری مورد استفاده قرار گیرد.

معابر منطقه ۲ از برف و یخ پاکسازی شد

علی اصغر طاهری، سرپرست معاونت خدمات شهری شهرداری منطقه ۲ با اشاره به اینکه تمامی معابر نواحی شمالی منطقه که در پی ریزش برف و برودت هوا دچار یخبندان شده بود، پاکسازی شد، خاطرنشان کرد: بیش از ۱۵۰ نفر از مأموران شهرداری دو روز به صورت شبانه روز در معابر مستقر و اقدام به نمک پاشی و همچنین زدودن معابر از برف و یخبندان کردند.

وی به استقرار ۲۵ دستگاه خودرو پیکاپ و خاور برای انجام عملیات شن پاشی اشاره کرد و ادامه داد: به منظور تسهیل در تردد شهروندان، پاکسازی و یخ زدایی تمامی پل‌های عابر پیاده نیز انجام شد.

سرپرست معاونت خدمات شهری شهرداری منطقه ۲ گفت: با اقدامات انجام شده خوشبختانه بحران یخبندان در معابر منطقه مدیریت شد و هم اینک مشکلی برای تردد شهروندان سواره و پیاده در معابر وجود ندارد.

طاهری به شارژ مخازن شن و نمک در معابر شهری و بزرگراهی جهت استفاده شهروندان در زمان بارندگی اشاره کرد و یادآور شد: با توجه به پیش بینی هواشناسی مبنی بر ورود سامانه بارشی، ستاد برف‌روبی منطقه در آماده‌باش کامل هستند و تمهیدات لازم برای خدمت رسانی به شهروندان پیش بینی شده است.

هیچ مشکلی در منطقه ۳ در زمینه یخ‌زدگی معابر گزارش نشده است

حسین سیگارودی، معاون خدمات شهری شهرداری منطقه ۳ نیز گفت: نیروهای ما در منطقه به طور مستمر گشت کنترل داشتند و بازدیدهایی از نقاط حساس و آبگیر منطقه انجام شد که اگر آبی در سطح سواره رو جاری است، به مسیر اصلی خود هدایت و از شن مخصوص استفاده کنند تا شهروندان و خودروها دچار لغزندگی نشوند.

وی افزود: همچنین در معابر اصلی، پیاده روها، پل‌های عابر، پیاده رو های بوستان‌ها و ورودی‌های زمین بازی کودکان گشت کنترل در ۴۸ ساعت گذشته داشتیم و از شن مخصوص برای یخ زدایی استفاده کردیم و خوشبختانه هیچ مشکلی در منطقه در این زمینه گزارش نشده است.

معاون خدمات شهری شهرداری درباره تمهیدات برای بارش احتمالی برف امشب در تهران توضیح داد: تمام همکاران و نیروی انسانی ما از ۱۲ شب امشب در آماده‌باش هستند و ماشین آلات مکانیزه و غیر مکانیزه نیز آماده برای استفاده هستند.

آماده‌باش ۲۴ دستگاه مکانیزه بزرگراهی و ۲۴۰ نیروی کارگری در منطقه ۴

سیدمحمد قاضی، میرسعید معاون خدمات شهری منطقه ۴ توضیح داد: طبق برنامه‌ریزی‌های انجام شده، نیروهای خدمات شهری از ساعت ۱۰ امشب در آماده‌باش کامل خواهند بود و برای پاکسازی بارش‌های قبل نیز خودروهای مکانیزه در سطح بزرگراه‌های منطقه ۴ حرکت و نسبت به نمک پاشی برای پیشگیری از یخ زدگی اقدام کردند و برای امشب نیز با تمام توان و تجهیزات اقدام خواهیم کرد.

به گفته وی، ۱۱۴ ماشین مکانیزه و خاور و کامیون برای امشب آماده‌باش هستند که ۲۴ دستگاه مکانیزه بزرگراهی و ۲۴۰ نیروی کارگری را شامل می‌شود.

آماده‌باش نیروهای خدمات شهری منطقه ۵ از ساعت ۱۱ امشب

مرتضی مرادی، معاون خدمات شهری و محیط زیست شهرداری منطقه ۵ اظهار کرد: برای جلوگیری از یخ زدگی و یخ زدایی هم از دستگاه‌های محلول‌پاش و هم از نمک کریستال برای محورهایی که احتمال یخ زدگی وجود داشت، استفاده کردیم و خوشبختانه مشکل خاصی در این باره گزارش نشده است.

وی افزود: برای بارش برف احتمالی امشب نیز کلیه نیروهای خدمات شهری و نواحی منطقه کاملاً آماده‌باش هستند و ۳۰ دستگاه ماشین تخصصی، ۱۸۰ دستگاه غیرتخصصی، ۹۰۰ نیروی کارگری و ۴۰۰ نفر از پرسنل شهرداری منطقه ۵ از ساعت ۱۱ امشب آماده هستند تا امر خدمت رسانی به شهروندان انجام شود.

هیچ مشکلی از لحاظ ذخایر شن و نمک وجود ندارد

علیرضا علی بخشی، معاون خدمات شهری و محیط زیست شهرداری منطقه ۲۲ گفت: گشت و بازدید از رمپ و لوپ‌ها و نقاط شیب دار و محورهای بزرگراهی شمالی-جنوبی منطقه که احتمال یخ زدگی در آنها وجود دارد به‌طور مستمر صورت گرفت و مورد خاصی در این بازدیدها نداشتیم و موضوع خاصی نیز از سوی پلیس راهور گزارش نشد، البته رویکردمان این است که استفاده از شن و نمک با توجه به آثار سو زیست محیطی در حداقل حجم ممکن انجام شود.

وی افزود: با توجه به پیش بینی بارش برای امشب نیز بعد از ظهر امروز پس از بررسی سایت‌های مختلف هواشناسی برنامه‌ریزی می‌کنیم و برای سطح اعلام آمادگی تصمیم گیری می‌کنیم، ضمن اینکه از لحاظ ذخایر شن و نمک، آمادگی و تأمین ادوات مکانیزه و غیر مکانیزه در منطقه ۲۲ هیچ مشکلی وجود ندارد.

کد خبر 633757

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.